En onsdag som är en äkta lill-lördag

Sov som en stock inatt och var inte riktigt glad när Js klocka börjde larma. Jag behövde ju inte gå upp än. Men men, vi låg och mös ett bra tag innan han slutligen lämnade mig och gick upp. Fast jag följde snart efter, ingen idé att ligga där vaken.
Upp och kolla datorn, sedan ordna frukost och samtidigt sätta sig och renskriva anteckningar från föreläsningar och seminarier. Har typ 4-5 seminarier kvar. Föreläsningarna blev 50 sidor sammanlagt, puh.

Äter lunch för tillfället, lasagne från vårt jättelass igår. Kör min första maskin disk och dagens andra maskin tvätt. Vill ha så mycket rent som möjligt när vi ska bort, så jag kan välja och vraka i packningen. J är på tenta för tillfället. Hoppas det går bra för honom där!

Råkade för övrigt tappa en tallrik i golvet så den gick i 6 stora bitar och ett större antal mindre bitar. En olycka händer så lätt. Särskilt mig. Så min tanke var inte bara "Åh nej", den var "Åh nej, inte den vita tallriken!". Ja, jag är faktiskt lite tallriks-rasist. De grå tallrikarna är jag inte lika rädd om. Vi har typ 4 stycken av dem och fick dem av de som bodde här innan oss. Visst de är helt okej, men hellre mister jag en sådan än en vit... Finare att duka med x vita tallrikar än x gråblå.
Aja, finns inget att göra åt det. Slog in bitarna i tidningspapper och kastade dem. Har gått runt barfota där och inte känt några fler bitar så borde ha fått med alla. Det ultimata testet nämligen.

*Dutt-dut-dutt-dut-dutt-dut-dutt-dut* Lät det nyss. Vad i? Gick till trapphuset och kollade. Ställde soppåsen vid trappan här på andra våningen för att ta ner den när jag går ut. Men soppåsen vill visst ut för en-två timmar senare (dvs nu) rullar han nerför trappen och ställer sig upprätt precis i hörnet vid dörren. Perfekt placerad. Inte var dag det händer.

Nej nu är det dags att återgå till renskrivningen! Ska bli klar idag!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0