Detaljer

Svårt att veta vad man ska skriva. En del klarar inte av att läsa något, andra vill veta varje detalj. Jag vet varje detalj varesig jag vill det eller inte. Men just nu och de senaste timmarna känns det som när man är sjuk och har jätteont i halsen. Ont att svälja, kraxar lite när man pratar osv. Nacken känns konstig om jag böjer huvudet bakåt så det undviker jag. Huvudet är slött, trött och segt men helt okej iaf.

Operationen ska ha gått bra. Fick morfin efteråt men nu kör jag på smärtstillande i brustablettsform. Fick en plastmugg halvfull med vatten och brus och jag fick i mig det på ca 20 minuter. Det går inte fort att dricka. Jag skulle nog kunna ta mer i taget men det känns som att jag skulle få upp det igen då så känns dumt att chans. Bättre att ta tid på sig och få i sig allt, tycker jag iaf. Sköterskorna har inget sagt. Personalen är iaf vänlig nu, även surkvinnan från igår. Hade en ST-läkare som hette Thomas på operation som var väldigt hjälpsam och vänlig. Ville mitt bästa i alla lägen. Han skulle sätta dropp och jag frågade på skoj om han gjort det förut. "Nej, inte direkt" svarade han och såg allvarlig ut. "Ojdå" sa jag. "Jo det har jag så klart, massor av gånger" sa han sedan och log. Puh.

Ej för superkänsliga:
Nu var jag inte så himla lätt att sätta dropp på. Jag berättade att jag fått dropp innan operation förut i vänster armväck och sedan vaknat med plåster där, plåster på höger handrygg och droppet i vänster handrygg. Jag föreslog alltså att ta det i vänster handrygg på en gång.
Men det gör tydligen ondare där och dessutom fanns det inga vener att sätta i. Efter efterforskning och diskussion med en erfaren stick-kollega bestämdes det att den skulle sättas i vänster armveck. Nålen gick i men gav ingen respons. Det funkade alltså inte. Det fanns bara ett ställe som funkade och det var vänster armled, ni vet den stora venen som syns på undersidan. Det ställe som gör ondast enligt dem. Så där fick jag dropp.
Innan sövning sa Thomas att jag skulle få droppet flyttat när jag var sövd för de skulle ta blodprover och sådant och det funkar inte att ta där. Så när jag vaknade hade jag droppet i foten.
De skulle just då flytta droppet till höger armveck och jag hörde bara ett "ajdå" och det blev med ens ett spring. Jag började blöda som tusan därifrån.
Jag somnade om och när jag vaknade hade jag droppet i vänster handrygg, som jag velat från början. Där sitter det än. Jag såg min säng när jag gick på toa på uppvaket och det var en stor blodpöl där min höger armbåge legat. Mysigt. 5 droppställen när de kunde lyssnat på mig från början, hihi.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

hoppas du får massa besök imorgon då och skönt att du får ha datorn med! Kramar

2009-11-12 @ 00:35:06
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

och att op. gick bra såklart! :)

2009-11-12 @ 00:35:32
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: anita

va skönt att du tillbaka kram Moster /Gudmor

2009-11-12 @ 08:16:02
Skrivet i slottsdammet av: Jenny

Hade jag vart hemma hade jag nog hälsat på. Hoppas du inte har alltför tråkigt och ont.

2009-11-12 @ 15:28:42
Blogg/hemsida: http://lookingnorth.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0