Drömmer mig bort

Ni vet det där att man aldrig kan hålla tankarna ifrån det man borde? "Tänk inte på en rosa elefant" och så gör man det bara för det. Jag borde ju inte tänka på mat. Om jag har räknat rätt så är det på tisdag (kväll) jag får börja äta mjuk mat. Dvs mat som inte är flytande men heller inte behöver tuggas. Jag får inte tugga. Stackars tänder. De känner sig nog ganska överflödiga för tillfället. Mjuk mat ska förtäras i fem dagar, men på torsdags morgon ska jag på återbesök hos kirurgen så vi får se vad han säger då. Jag hoppas så att få äta vanlig mat nästa helg.

Mat jag är lite extra sugen på är:
Pizza, åååh ljuvlig pizza.
Varma mackor. Det är ju ganska mjukt ju! :-/
Kycklingcurrygryta med ris a la mors recept. Yummie. Ganska tuggvänligt det med.
Wraps med rostbiff och currydressing (receptet på det finns i spalten till vänster, längst ner). Ljuvligt.

Det är nog det. Tänk att få sätta tänderna i det. Att få känna smaken. Åååh vad jag vill.


Hemma hos mig och J då vi hade B på besök
och gjorde Wraps med rostbiff och currydressing.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jag blir hungrig av att läsa din blogg!! ;)

2009-11-15 @ 22:53:48
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Ja, men det är ju som du säger. Man villha det man inte får! Tänk hur duktig du var när ni åt enl. GI var det va? Klarade du det så klarar du detta! =) Snart på väg hem så ska jag skicka lösen till dig :)



Kramar

2009-11-16 @ 14:03:23
Skrivet i slottsdammet av: ida

åhh förstår dig. är ju självklart att man blir extra sugen när man inte får. lider med dig. gick operationen bra å så? vilken härlig bilde de va, med ett blommande träd utanför fönstret, ingen dålig utsikt:)

2009-11-16 @ 15:15:24
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: ida

va go du är :)

Nej det fungerar inte med bloglovin, jättetrist. men när jag orkar ta tag i det ordentligt så ska ja kolla med dom där min domän ligger, för de är där ja måste fixa nått. har helt enkelt varit för slö. haha. välkommen tillbaka får ja väl säga då. hihi :P

2009-11-16 @ 15:23:30
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

vad ska du fira med nu när du får äta med bitar? =)

Kram

2009-11-16 @ 15:35:10
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Det blir nog pasta och köttfärssås till middag. Tyvärr är jag slarvig med mat.. Jag gissade på att jag skulle äta för lite och nu ser det ju inte bättre ut! :S

2009-11-16 @ 15:38:53
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: ida

By the way så är allt bara bra med mig:) har slängt iväg lite mail hit och dit nu. haha. blev fart i mig när du sa att du missat mig. kanske är fler av prenumeranterna som inte kikar förbi längre. får se om det går att lösa. annars måste ja lägga ditt ett blogg i adressen, vilket vore trist:(

2009-11-16 @ 15:50:00
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hmm... det konstiga är att jag kan äta enorma mängder ibland men ibland inte.. Att jag inte orkade hela kesellan berodde nog på stress för att hinna med tåget.



Jaa, det är definitivt svårare att äta bra när man bor själv. När björn bodde här åt jag mkt bättre! kanske inte hälsosamt men jag åt. Så mår jag ju inte helt hundra idag och kosten blir lidande.



Oj, det är ju super! Falukorv i ugn är faktiskt gott att mixa. Tur jag gjort hål i tungan och levt på mixat en gång i tiden.. :P hehe. Potatis är mkt godare än pasta att mixa om du frågar mig. :P Men däremot är jag tveksam till att pizza är gott att mixa.. så det tror jag är godare om du väntar med. haha. =)



kramar

2009-11-16 @ 15:54:13
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

hehe, nä tydligen inte! :P Jag tror jag brukar få mail om detta inför varje termin.. ^^

2009-11-16 @ 19:51:20
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0