Hemma igen

Kom hem igår kväll. Gick från avd. till hissen, åkte ner och gick till huvudentren. Vilade på en bänk. Gick till apoteket med J och mor som sällskap. Vilade på en stol medan mor hämtade ut mina mediciner. Gick till bilen och blev körd till dörren. Gick in. Satte mig på ett trappsteg inne i lägenheten.
Spydde. Spydde upp allt jag ätit på hela dagen och säkert mer därtill. Det var riktigt jobbigt att åka hem för kroppen, och ändå var jag mest bara där utan att vara aktiv.

Fick hjälp upp till sängen och sov. När jag vaknade borstade jag tänderna och åt lite youghurt och drack vatten. Sov vidare. Åt och drack, sov osv. Sov väldigt bra i natt. Drömde tom. Vaknade till en gång men somnade direkt om. Insåg igår kväll att jag inte skulle orka med Fastreg-stresen så bad St välja grupp åt mig. Det hade gått bra. Skönt att slippa tänka på sådant.

J gav mig frukost, vatten och youghurt. Nu har jag precis fått min favoritsoppa. Enda jobbiga är att det är massa mjuka grönsaksbitar i och jag vet inte om det är ok att jag äter det egentligen. Flytande föda i 5 dagar, mjuk mat i 5 dagar därefter, tryckte de särskilt på. Du får inte tugga de kommande tio dagarna helt enkelt. Hm. Men jag tuggar ju inte soppan, men det är ju bitar. Kanske kan fastna? Typiskt att man ska bli sugen på pizza nu då.

Jag äter så lite att det är läskigt. Trodde inte man kunde överleva på så lite mat. Men jag äter. Jag kan äta. Jag kan bara inte äta så mycket i taget. Är ganska nöjd med mitt intag av mat idag. Fast skulle jag säga mängden skulle era magar kurra och be om mer. Det gör inte min.

Förresten så klarade jag mig utan alvedon i natt. Tog två på morgonen men de hjälper ju knappt. Smärtan är hanterbar så jag kan lika gärna gå utan. Men jag tar om det känns lite mer än det gör i vanliga fall. Himla duktig med att ta smärtstillande. Tror inte kroppen klarar det riktigt bara. Jag som helst inte tar över huvud taget...

Har jag sagt att jag inte får skrika på några veckor, eller på annat sätt överanstränga mig?
Läste igenom mitt sjukintyg nyss. Det står att jag har helt nedsatt arbetsförmåga mellan 10 november och 26 november. Och då tar han hänsyn till att jag är studerande. Hur var det här med att jag skulle kunna vara tillbaka vid skolbänken efter en vecka egentligen? Stämmer ju inte riktigt...
"Kan resor till och från arbetet med annat färdsätt än det patienten normalt använder göra det möjligt för patienten att återgå i arbete?" "Ja". Vad innebär det då?

Ledsen för ett blandat inlägg men det är väl ungefär så här jag är för tillfället. Här coh där och ingenstans.
Vi hörs.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Usch vad förvirrande!

2009-11-13 @ 15:37:28
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0