Korkat system

Just nu gör jag inte så mycket. Ska upp klockan 8 imorgon då jag har seminarie klockan 10. Jag kan dock inte lägga mig ännu. Anledningen till detta är att det är dags för gruppval för nästa kurs, Europarätt, och hemsidan där man kan välja grupp öppnar vid midnatt i natt. De bästa platserna går i en rasande fart. Senast satt jag ju och uppdaterade hemsidan var femte sekund och direkt när det gick att öppna länken gick jag in och klickade. Då hade 20 platser av 30 i min grupp blivit tagna redan. Det går verkligen undan. Så det gäller att vara på plats och redo när länken öppnas. 300 studenter som samtidigt ska göra sin val.

Jag tycker denna tid, midnatt en söndag, är rent utsagt idiotiskt. De finns ungefär 60 studenter som börjar klockan 8 imorgon bitti. Hade det varit jag hade jag egentligen behövt gå upp klockan 6 för att hinna. Att vara tvungen att vara uppe till midnatt är inte vidare schysst mot dessa studenter.
Dessutom går iaf jag upp i varv när det är dags för gruppval. Det finns ett begrepp kallat "fastreg-stressen" och det är verkligen så. Senast andades jag fortare när det var en minut kvar tills öppning, och hjärtat bankade i bröstet. Ögonen stirrar blint på klockan i hörnet på skärmen, redo att när som helst klicka. När jag lyckades hamna i gruppen jag hade som första val kunde jag andas ut och kroppen fylldes med glädjeämnen. Rena rama adrenalin-kicken. Inte direkt bra att få precis innan sängdags...

Denna gång ska jag dessutom anmäla A, en gammal kursare från jiken, första kursen. Hon for nämligen till USA i natt och jag har i uppgift att välja grupp åt henne. Hon vill ha de grupper som börjar klockan 8, och de är populära de också. När man anmälen en kompis ska man skriva in personnumret åt den och även om man kan kopiera och klistra in tar det längre tid än bara att klick-klick-klick-klicka. Jag gör mitt bästa för att hon ska få något av sina val. Iom hennes resa missar hon också tentan nu och får skriva omtentan i december. Fast hennes anledning är ju bra mycket roligare än min. Hade gärna bytt.

Nu är det iaf bara en kvart kvar. Ska kanske packa väskan och ta fram kläder till imorgon så är jag ganska redo för sängen när jag klick-klick-klick-klickat.

Uppdatering: Jag hamnade i första hands-gruppen och fick med A i hennes första hands-grupp! Great success.

TLDR: Ett korkat system för att välja grupp för kommande kurser. Denna gång är det också på en ytterst korkad tid: midnatt en söndag.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Bloggare

Bra kämpat,men jag håller med,kan inte vara helt genomtänkt det där systemet....

2009-11-02 @ 07:08:59
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Hmm midnatt på en söndag, det lät ju bra.. haha.



Jaa det kan jag hålla med om att det är skillnad på att va någonstans en vecka eller några dagar jämnfört med att bo där.. men det är inte att jag ska ha massa olika saker att göra precis hela tiden som jag är ute efter, utan att jag vet att det finns ngt att göra ;) att det finns folk ute.. att man har någon att hitta på ngt med.. sen är jag en person också som tkr om att sitta hemma och dega då och då också haha men inte hela tiden..



Men man måste ju tänka realistiskt ibland också men det gör jag också ;) ibland som sagt.. haha..

Nää men vi får se hur det blir..



2009-11-02 @ 09:36:53
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: margit

Tack för din kommentar...Bakelserna..haloween...dom var nog köpta. Det var ju födelsedagsbarnet som bjöd oss på dem...Önskar dig en bra dag med all stress o studier...Kram!

2009-11-02 @ 10:44:18
Blogg/hemsida: http://margitholm.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

GRATTIS! :)



Du tror inte systemet är automatiskt och utgår från datum? ;)



På tal om din brors kompis, får jag sno berättelsen och skriva utifrån den i bloggen? Tycker den var ritkigt bra och tydlig! :) Kramar

2009-11-02 @ 18:19:19
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Va bra då tar jag den! :)



Vaddå tack vare mig? Utveckla! Har du msn? Skickar med min msn-adress ;)



På tal om antal kommentarer kan jag inte mer än hålla med dig! Lagom är bäst! :D



Kramar

2009-11-02 @ 18:55:17
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: jon

du är så fin som skriver TLDR åt mig! Jag blir alldeles fridfull. (Kom ihåg, det är inte för mig som du skriver bloggen)



Men jag blir så nöjd!

2009-11-02 @ 22:04:35
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Jon: Jo, jag är en väldigt fin människa. Iaf ibland.

Nej men jag har fått "klagomål" på långa inlägg från fler håll genom åren och när du föreslog TLDR och jag fått fundera på det en stund tyckte jag det verkade bra. Det blev som en kompromiss. Jag kan skriva det jag vill, och sedan avsluta med en minisammanfattning för de som inte orkar läsa hela utan att veta om det finns en poäng däri någonstans.



Svarar på den andra kommentaren här med: Jo, det är roligt med sådana diskussioner. Tycker du har en mycket bra åsikt i den diskussionen, var skönt att ha någon som kunde föra debatten åt mig när huvudet var slutkört.

Kanske nyårs. Har för mig att jag läst något om ett grupparbete eller pm som har redovisning/inlämning bara några dagar in på 2010 (typ 7 januari). Måste kolla upp vad sjutton det var och vad det innebär innan jag lovar bort mig :-)

2009-11-02 @ 22:32:27
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0