Dietmat

Här har ni vår meny från torsdag till tisdag med låg kolhydratstänk. (Vatten till maten, ibland mjölk).
Middagen blir lunch dagen efter.


I torsdags åt vi tacotallrik. Dvs tacos utan bröd. Helt okej om man gillar tacokrydda, vilket jag ju inte gör. Men resten är gott. Detta åt vi även i lördags:


I fredags åt vi köttwok. Det såg så himla gott ut med massor av olika rotfrukter och grönsaker tillsammans med strimlat kött och toppat med sesamfrön. Så himla gott. Men det var inte alls gott. Eller, ätbart men inte mer än så. Jag blev så besviken. Allt detta jobb och all mat som vi gjorde, och så var det inte särskilt gott. Det var rättika i, har ni smakat det? Det luktade illa och det borde ju varit en förvarning tycker man...


I söndags gjorde jag pannbiffar (lite fusk pga havregrynen och potatismjölet), gräddsås, rivna morötter, stekt lök, saltgurka (råkade glömma lingonen). Potatis glömde jag ju inte, det uteslöt jag. Himla gott. Funkar bra utan potatis också.


Igår gjorde vi en kycklingsallad, jättegott.


Idag blev det blodpudding, vitkål och lingon. Inte optimalt alls för blodpuddingen innehöll 19% kolhydrater, men det får gå ändå. Går så snabbt och lätt att laga så det får vara värt det.

Imorgon blir det vår klassiska kycklingwok, men utan att serveras med ris. Hoppas det blir gott iaf.
På fredag skulle min mormor ha fyllt år så vi ska åka till kyrkogården (minneslunden) och sedan hem till morfar och äta och fixa där. Då blir det nog en räksallad för min del. Undrar hur Rhode Island står sig i förhållande till dieten?
Utvärdering:
Det känns bättre nu än när jag skrev senast. Jag har fått i mig lite protein och äter inte bara gröna saker. Magen hänger med bättre nu också. Den har vant sig vid den skumma maten. Den betedde sig lite underligt men jag går inte in på några detaljer om det nu. Den är... inte normal men bättre nu iaf.
Jag vägrar ju väga mig ännu, J vägde sig igår och hade då gått ner 2½-3 kg ungefär sedan förra måndagen. Då hade han tränat två gånger under veckan istället för vanliga 4-5 gånger.
Själv vet jag inte om det är någon skillnad på mig. Jag mätte lite kroppsmått förut så något har jag att jämföra med. Men inte kan det vara någon skillnad på det redan inte. Jag känner mig ganska normal. Har iofs inbillat mig att fettet på magen är mjukare nu än förut- men det låtsas vi att jag aldrig skrev.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

Guu va kul att få läsa. Underbart. Å va mycket gott ni hittat på att äta. Synd att inte allt smaka lika bra bara;P Ja tror nog säkerligen att du har gått ner oxå. Men vill du inte väga dig än så gör inte de:)



Haha. är det säkert att du inte ska byta till bloggportalen då. kom igen nu sara ;) Nej de e lite trist att byta eftersom tidigare inlägg inte hänger med. Å ja har ju flyttat mellan bloggportalen å blogg.se förut. Men de är sån skillnad på folket. vilket är så kul. men sen är det ju nackdelar oxå annars skulle ja ju aldrig ha bytt till blogg.se förut:P



Idag åker ja å en kompis till Ullared. woohoo. ska bli så kul:)

2009-10-07 @ 07:22:33
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: ida

okej, ja måtten är ju det viktigaste oxå. För vikten säger ju gentligen inte så mycket. Har aldrig vägt så mycket som när ja va som smalast å tränad. Inte så konstigt eftersom muskler väger mer än fett. Men är mycket lättare att se när man gått ner nått kilo än när det försvinner cm. För de är svårt att mätta på exakt samma ställe tycker ja.



Nackdelen är väl främst att det inte går att göra så mycket med designen. Man kan ju byta färger å header. men inte mycket mer. De är lite synd. Sen när man kommenterar måste man alltid skriva in namn å kod. lite drygt. bilderna är begränsade till 100 st, sen får man ta bort. Eller betala. Så du ser de är inte bara bra med portalen. Men man får fler besökare å trevligare sådanna. På blogg.se är det mest massa folk som gör reklam för sina egna bloggar med masskommentarer. De slipper man nu. sköönt:)

2009-10-07 @ 08:37:12
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen om självkänsla där positivt tänkande står i fokus

Sv: God morgon, vad härligt att du blev glad över priset! =)



Magen ja, den kan verkligen ställa till bekymmer om man börjar fixa med maten man äter.. men skönt att det börjar bättra sig iallafall.. Men rättika har jag nog aldrig ätit och kommer nog inte göra det heller..hehe.. men blodpudding? Hur gör ni det? Var längesen jag åt men jag drar mig till minnes att jag gillar det =)



Kram

2009-10-07 @ 09:38:45
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: VIKTORIAE

Sv: Tack för alla dina peppande kommentarer på min blogg och FÖRLÅT för att jag har varit sjukt seg på att svara..! Jag visste inte att du var "städoman", du får gärna komma hit ;) Haha! Känner igen det där med att sambon använder något och sedan inte ställer undan det..kan driva mig vansinnig! Ha!



Och jag har bestämt mig för att stanna kvar men vi får se hur mycket jag uppdaterar, är så kass på det :( Förlåt!



Gällande promenaderna så går det sådär.. jag är alldeles för trött, eftersom jag somnar försent men så tränar jag ju regelbundet nu (hahaha, okej. Har gjort det i mindre än en vecka men ändå) och känner inget behov att få in det som vardagligt motion.. det var mer en början och nu försöker jag fortsätta med gymträning istället :)



Vad händer hos dig i helgen? Jag ska ju som skrivet, till familjen, men kommer nog uppdatera ändå.. lördagen och söndagen iallfall.. då kommer jag ha ensamtid haha!



kram

2009-10-07 @ 10:00:21
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/personligt
Skrivet i slottsdammet av: Jenny

Jag förstår inte att i orkar hålla efter en diet. Allt ser fantastiskt gott ut, men det verkar jobbigt att hålla koll på kolhydraterna.



Låter i alla fall som ni har det bra där hemma. :)

2009-10-07 @ 14:01:08
Blogg/hemsida: http://lookingnorth.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jag har läst ikapp nu! Det viktiga är väl inte att gå ner utan att må bra?



På tal om CSN undrar jag varför de ens skickar ut ofärdig information?! GAH! Kramar

2009-10-08 @ 10:38:23
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.bloggplatsen.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0