Fråga juristen

Idag verkar vara "Fråga juriststuderande"s dag. Har nämligen fått två juridiska frågor under dagens gång från olika håll. Den ena rörde arvsrätt och den andra köprätt. Kul att man kan få användning av sina kunskaper även i vardagen och hjälpa andra som känner sig orättvist behandlade. Tänk vad lite man vet om sina rättigheter som svensk medborgare egentligen. Jag visste iaf inte ens en bråkdel av det jag vet idag, 1 1/3 termin senare.

Annars så har jag alltså efter 11,5 timmes sömn i natt varit på föreläsning för den nya kursen Folkrätt (som inte har något med oss vanliga människor att göra utan stater) och läst i den nya kursens huvudbok. Den är rätt lättläst tack och lov, då kursen endast är på just under en månad. Tre böcker ska läsas under denna tid. Jo jo, visst läser man mycket som juridikstuderande, inte så mycket nöjesläsning dock. Även om det är rätt intressant det här också. Inte som en deckare av Stieg Larsson direkt men intressant.

Huvudvärken är hanterbar och faktiskt tillbaka på måndagens nivå. Det går åt rätt håll med andra ord.
Jag har en föreläsning per dag den kommande veckan, vilket jag längtade efter under Statsrättens sista veckor. Lite ordning och reda. Något som ser till att man kommer igång och ut om dagarna. Så jag får inte gnälla på det.

Nej nu ska jag göra annat. På återhörande.


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Tack söta du!! Känns jätteskoj faktiskt! :))



Vad bra att du kan sånt där så kan jag fråga dig sen om det är något jag undrar över.. hehe. Du är typ butikernas värsta fasa..;)



Kramar

2009-10-22 @ 10:23:04
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Japp =D !!!

Går det bra i skolan o allting ? Kram !

2009-10-22 @ 12:21:50
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Du kan få en till fråga: Min pappa verkar bli arvslös efter min farfar. Får det gå till så?

2009-10-23 @ 01:03:48
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0