Turen och Energi

Vi fick ett samtal som sa att lille W spyr och därför kommer inte han och hans mamma kunna fira med oss. Jag och J valde därför att stanna hemma. Egentligen av flera orsaker. Det ena var att jag är verkligen så otroligt trött och det är skönt att kunna varva ner och lägga sig när det passar en själv. Det andra att jag inte hunnit med att plugga i princip alls idag. Fullt ös medvetslös hela dagen. Det tredje att om lille W bär på någon smittsam sjukdom, som någon som träffat honom bär med sig så kan jag ju faktiskt bli smittad. Och så här tätt inpå operation (11 dagar) är jag paranoid. Vill inte bli sjuk. Det var också för att J inte haft en ledig helg på många veckor utan alltid haft planer eller plugg. Ikväll kan han nu när det blev inställt göra det han känner för och han har verkligen längtat efter det.

Men vi hade redan varit och storhandlat och hade inte räknat med någon middag hemma idag så vad ska vi ta ikväll då? Vi bestämde oss för att ta tacos. J har fått pippi på det. För min del blir det ju grönsaker, bröd och ost. Möjligen pytteyttelite köttfärs. Jag gillar inte tacokryddan. Iaf så kände jag att även om jag är supertrött skulle det vara mysigt med någon efterrätt. Igår var jag sugen på after eight så jag kom på att man kunde ju ha gjort paronhalvor med after eight och glass. Nu har vi ju ingen after eight hemma. Glass har vi däremot lite. Päronhalvor var vi osäkra på. Vi funderade på att köpa det för någon månad sedan men vi kunde inte komma på om vi faktiskt gjorde det eller inte (det hade vi inte). Jag tog fram en stol och ställde mig på den för att undersöka våra översta och innersta kökshyllor.

Turen har troligen tagit sig en resa utomlands för att lämna mig här själv denna vecka. Tagit semester med Energi. För vad händer nu om inte att jag råkar stöta till en av våra favorit koppar som i sin tur rasar ner och landar på två avsköljda men inte rena djupa tallrikar på diskbänken och studsar vidare ner på golvet. Resultatet? En splittrad favoritkopp och två trasiga djupa tallrikar. Hallelujha.
Det är bara att ta fram sopskyffeln i städskåpet och sopa upp splittret då. Vänta lite? Bara? Nej nej. Som jag skrev förra helgen så är det smockfullt där inne och sopskyffeln är gömd längst inne. Detta innebär att jag står där och är superfrustrerad.

Så det fick bli en utrensning av städskåpet. Så allt står nu i trapphuset istället. Iaf lättare att minnas att ta med sig nästa gång vi ska ut ur huset...

Allt detta i ett vanligt städskåp.


TLDR: Hade otur och hade sönder en kopp och två tallrikar. Resulterade i en utrensning av städskåpet.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Oj... "inget ont som inte för ngt gott med sig då".

Det är nu städat i förrådet..woooow...yihhhhaaa



Hopaps ni haft en myisg kväll och slappat och hämtat energi.

2009-10-31 @ 22:00:43
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Tack, vad snällt!

Misstänkte att du skulle vara kvar på sjukhuset den 13e. Som sagt, känn ingen press men om du är inne och anmäler dig själv så anmäl gärna mig också :) Annars anmäler jag mig själv senare.



NJa hon mår inget vidare, hon har legat inlagd i 8 dagar redan. Hennes vänstra lunga har kollapsat för andra gången nu och hon avvaktar en lungoperation på torsdag.

Helt oväntat dök det upp!

Så nu tillhör hon oss som kommer att få skriva omtentan i december.



Som sagt, hoppas operationen går bra, tack för hjälpen och jag lovar att njuta åt er! (och mig själv!) :)

2009-10-31 @ 23:21:20
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggare

Stackare hoppas ni fick en trevlig kväll tillsammans iaf!

2009-11-01 @ 09:05:08
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

här händer det massor märker jag! usch så typiskt! Men skönt att det blev rensat. en sak mindre på listan :D



Fast... jag har bott hemifrån sen gymnasiet och då 50 mil från min pappa så fönsterputsning har min pappa aldrig gjort hos mig! Mamma och pappa kan inte vistas i samma rum och innan bodde jag hos mamma.. Tyvärr kan jag inte skylla på det! :P



Oj, varför putsa fönster så ofta?! =O



Varför gör ni inte egen taco-krydda så du kan äta den? Den vanliga tacokryddan har dessutom E621 :P Kram

2009-11-01 @ 18:17:34
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: margit

Man brukar ju säga:"inte nåt ont som inte har nåt gott med sig"...hade du inte slagit sönder de där.. så hade det ju inte blivit nån städnig...Önskar dig en fin vecka! kram!

2009-11-01 @ 20:20:52
Blogg/hemsida: http://margitholm.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0