Shoppat för pengar som inte är mina?

Jag har verkligen satt sprätt på pengar på sistone. Detta är den senaste veckans inköp:

- Synundersökning - 390kr
- Linser för 3 månader, linsvätska, hjälp med linsutprovning+ linser för 1 månad - 890kr
- Wake up Light (kom igår) - 740kr
- Påslakanset x2, 2 tröjor och 1 tunika/klänning (kom igår) - 509kr

Och imorgon kanske kanske jag ska kolla på skor. Har faktiskt bara köpt ett par skor i år och förra året blev det inte mycket heller. Mina vinterkängor håller i år igen, men stövlar behöver jag nya. Sönderslitna...
Kanske behöver jag köpa en vinterjacka i år. Har inte köpt någon vinterjacka på två vintrar. Jag köpte en kappa på rean i januari. Vinterkläder överlag behöver jag. Hade ju inte pengar att köpa sådant för förra hösten så det börjar bli dags...
Och så har vi den här nedrans värken i munnen på mig som aldrig släpper. Jag vill inte behöva gå till tandläkaren och betala. Var ju för sjutton där i augusti! Men vad gör man om det inte släpper..?


Därför blev jag väldigt rädd när jag fick mail från CSN om att de ändrat beslutet om mitt studiestöd. Vad nu?! Man skulle logga in med e-legitimation på deras hemsida och min e-leg (på fil) har jag hos mina föräldrar.
Efter en stund tänkte jag att jag försöker ladda hem en här också och ser om det funkar med två olika. Och se på tusan- det gick! Jag loggade in på CSN klickade på mitt nya meddelande. Fick klicka igen på en länk för att få upp meddelandet, och igen för att öppna ett dokument.
Jag läste.
Fattade nada.

Det stod i princip att jag var beviljad studiestöd hela 2009 (dvs även för i våras). Det hade jag ju redan fått veta? Snart kopplade jag dock att de räknat om studiestödet efter regeringens nya förslag på höjt studiemedel från 2010 och har beviljat mig studiestödet för den tid jag ansökt. Nu har jag ju inte ansökt för vårterminen 2010 så det var ingen skillnad alls för mig. Det stod inte ens några summor, bara att det var höjt (med en reservation för att det blir en sänkning igen om förslaget inte går igenom i riksdagen) och att fribeloppet sänks.

Kan jag säga att det var en lättnad? Trodde ju typ att de av någon anledning dragit tillbaka mitt studiestöd och att jag var återbetalningsskyldig. Har inte höga tankar om de som jobbar där...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: isabella

haha jag reagerade på samma sätt när jag såg mailet..

2009-10-07 @ 22:36:47
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0