När tanken inte når ända fram.

De snackar om att den här veckan blir det inget gjort på jobben och att människor är tröttare än vanligt nu efter tidsomställningen. Har väl inte riktigt tänkt på det förut att jag skulle vara tröttare nu än annars. Men oavsett vad det beror på så så är det ett faktum att denna vecka är jag supertrött.

(Too Long Didn't Read (TLDR)-info, skippa detta stycke:)
Måndag och tisdag hade jag lektioner klockan 13 så jag sov till 8-9 någonting. Helt okej. Onsdagen hade jag ju lektion 8 och fick stiga upp 6.30 vilket ju är ovant. Sedan håltimme och sedan lektion igen. Sedan iväg och träffa B som var hemma på besök så man får passa på att ses och hem kom jag först vid halv 10 på kvällen. På torsdagen hade jag sedan lektion 10 så fick gå upp 8 men var då så sliten från gårdagen att jag var rätt seg. Jag bestämde mig att det fick bli en riktigt tidig kväll så att jag fick sova ikapp. Men då kom Js kusin J från norrland på oväntat besök. Och har man då inget kaffe att bjuda på så fick man sitta och snacka i vardagsrummet. Så medan J spelade dataspel satt jag, kusin J och svågern och snackade. Kvart över 1 bröt vi upp och gick och la oss. Upp 8 dagen efter och tänkte att tack gode gud att jag slutar 12 så kan jag åka hem och sova. Klockan blev 12 och jag ville inte sova så ringde Sa istället. Det bestämdes att hon, jag och K skulle fika och så gjorde vi. Sedan gick vi och kikade på systemet (hon ska på fest idag) och åkte hem och lämnade varorna. Sedan åkte vi tillbaka och hälsade på Mi (första gången jag var i hennes nya lägenhet) där även F var. Sedan satt vi där och mös och hade riktigt trevligt i några timmar. Därefter gick vi på systemet för Mi ville ha öl och sedan bröt vi upp och jag åkte hem. Åt mat och kikade på Smala Sussie. När den var slut 23.40 gick jag och la mig och somnade på studs. Idag var det upp 9.45 men vi vaknar ju alltid innan angivet klockslag pga ljuset från Wake-up lighten. Jag är fortfarande trött och seg i huvudet av allting, men fullt frisk i övrigt.
Anledningen till den tidiga uppgången idag är att morfar fyller år och ikväll ska vi fira W som fyller år idag också (och hans mamma som fyller om ungefär en vecka). Häremellan ska jag försöka plugga lite och handla, laga lunch och äta den...


Iaf så innebär detta altet att jag är slut i huvudet. När jag är slut i huvudet säger jag korkade saker. Helt klart korkade saker. Klassikern är ett par år gammal och jag skulle förklara för mamma och J hur trött jag var: "Jag är helt slut. Både psykiskt och mentalt". Det har de aldrig retat mig för sedan dess.

Denna vecka finns det liknande citat. Idag sa jag "Omnöje fördröjer!" istället för "ombyte förnöjer"...
I torsdags när jag snackade med kusin J och svågern sa jag "Ja, men det här med raser... och religion... och... ehm etnicitet och ja sådant. Ja, raser, religion och... etnicitet... Som stater ja kan, ja med raser, religion och etnicitet. Ni vet. Grupper... som ja..." Jag gav upp och hämtade författningstexten och slog upp det jag ville få sagt. "Ja, jusste, det var det jag menade. Folkmord".
Värdens bästa definition på begreppet folkmord, inte sant?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hehe, alla bjuder vi på såna klassiker ibland! De är roliga att ha i vänner-CV:n. haha.



På tal om headern skulle jag ju kunna fråga Mr T eller så googlar du på gratis blogg-design :)

2009-10-31 @ 14:59:59
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: jon

HAHAHA ja, det var en rätt luddig definition av folkmord. Men det var en mycket intressant diskussion :) Hoppas vi får mer tid att snacka sen, kanske nyårs.

2009-11-02 @ 22:02:34

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0