Söndagen totalägde lördagen

Igår och idag är som natt och dag. Ni kommer nog snart förstå vad jag menar.

Igår gjorde jag i princip detta:
  • sov,
  • läste i boken (50 sidor),
  • gjorde och åt middag i form av ost- och skinksallad med hjälp av J (ingen lunch förutom lite frukt),
  • läste tidningar på internet,
  • såg på delar av senaste debatt och på Skavlan (internet-tv),
  • hämtade Js lillasyster från ett Halloweenparty hon var på.
  • Sov.


Idag har jag gjort lite mer och nyttigare saker.
Jag började dagen med att äta frukost och läsa tidningar på internet och läsa i boken. Övergick till att frosta av och inventera frysen, som tidigare var smockfull.

Inte längre smockfull.
Läste vidare. Övergick till att göra 45 stycken chokladbollar. Både med pärlsocker och kokos.


Läste vidare. Plockade undan lite för att sedan övergå i middagslagning. Även denna dag bestod lunchen av frukt.
Middag blev pannbiffar, lök, gräddsås, potatis, lingon, saltgurka och rivna morötter.

Allt står med locket på för att J inte kommit hem ännu. Svårt att överraska någon med färdig middag när han inte har en aning om när han kommer hem... Men nu kan det väl inte vara lång stund kvar?

Medan jag passade maten på spisen satt jag på en stol i köket och läste. En stund senare råkar jag lägga en kniv på ett mycket dåligt ställe och så fort jag vänder ryggen till så rasar den ner mot golvet (tur att inte jag har barn). Där måste den ha studsat på skaftet för när jag ska se efter vad som ramlat ner ser jag detta:

Så läste jag ut boken. Äntligen.


Utöver detta har jag pratat i telefon, smsat och gjort diverse andra småsaker. Känns som denna dag blev väldigt mycket mer effektiv. De 50 sidorna idag kändes mycket färre än gårdagens, då allt bara var trögt. Om inte annat så var denna dag mycket roligare än gårdagen.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

Härligt att ha en sån där dag när man får massa vettigt gjort. älskar sånan dagar. man känner sig så duktig. men usch de där med kniven. tur att ingen blev skadad. Lite humor dock att den hamnade under stolen sådär, men läskigt. hoppas du får en bra måndag!

2009-10-26 @ 09:01:49
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

OJ....kniven där.... kunde gått illa!!!

Så flitig du varit...gjort mycket nytta blandat med lite "nöje".

Dina tankar kring sjukdomar och lugnt i livet...tror jag stämmer!! Har varit med om detta förr... man stressar på och känner ngt i kroppen... så blir det lugnt och då PANG.

Jag undrar också om förfäderna blev förkylda... hmmm

2009-10-26 @ 09:26:41
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Vad effektiv du varit!



På tal om att det känns jobbigare att läsa början på en bok kanske beror på att du inte riktigt lärt känna hur personen skrivit boken? Det är ju speciellt att påbörja en bok. Andra halvan visste du ju vad som förväntades av dig. Kanske beror på det. ^^



Oj, så mkt saker ni behöver städa förresten! Men det är skönt när det är gjort och som du sa så borde ni vara klara innan jul, då kan ni ju njuta av julen! :)

2009-10-26 @ 16:41:41
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0