Blåslagen fästman

Det finns en sak jag ännu inte skrivit här i bloggen. Eller det finns ganska många numera, men en sak ska jag visa er nu. J håller på med kampsport. Tidigare var det Kung-Fu, nu är det Mixed Martial Arts (MMA). Det är faktiskt låg skaderisk på den sortens sport. Det är oftare man stukar fötterna i fotboll än att man får sig en liknande skada i kampsport. Min mamma har svårt att tro detta och därför skriver jag det som lite bakgrundsinfo för er som är skeptiska till det.

Det finns en anledning till att jag förbjudit J att träna kampsport fr.o.m. en månad före det kommande bröllopet. Man får blåmärken. Han har ofta blåmärken på armar, bröstkorg och ben. Små små märken som oftast inte gör så ont. Men inte så snyggt på en brudgum...

För exakt två veckor sedan fick han sig en smäll på ögat. Det var ett knä faktiskt som träffade honom där. Ingen knäade honom utan det var mer lite oturligt att det råkade bli så. Enligt J var det inte ens en hård smäll.
Oavsett hur det var så blev effekten densamma.

Under de 7 första dagarna fotade vi ögonen på honom för att se skillnaden dag för dag. Efter det har slutade vi och idag är det lite gult och en liten bula kvar. Inte så farligt om man tänker på hur det såg ut förut.

Ni som är väldigt känsliga för blåmärken borde inte skrolla ner och se kollaget.









(Och nej, jag var absolut inte så här lugn i början. Jag var snarare hysterisk).

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: sandra

åååå jag svimmar bara jag kollar på de.. JOHAN SLUTA MED DET DÄR!!! :P

2009-09-18 @ 12:31:36
Blogg/hemsida: http://erkeus.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: sandra

sv: jadu, ibland känns det bara jobbigt.. kan inte förklara varför :(

2009-09-18 @ 14:33:43
Blogg/hemsida: http://erkeus.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

HUUUU

Läskigt när det gäller ögonen... som det blåssar upp där ett tag...isch.

För några år sedan halkade jag i snön och trillade med huvudet mot en trädrot som skar upp ögonbrynet rejält. Torkade av med min vita vante , på väg till tandläkaren... då såg jag blodet...fick ringa tandläkaren och avboka och ta mig till vårdcentralen och bli sydd...

Jag var helt blå sen... inte alls kul som kvinna... kändes inte så kul att vara ute med mannen....

Hoppas sambon tar det liiiiiiiite lugnare nu

2009-09-19 @ 14:19:42
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

haha, det är ingen fara! Jag blir suktad men klarar det bra :) Nu är det över och jag ska snart utvärdera alltsammans men kameran är på laddning och på mitt bord står en tallrik med smörgås och keso! :P hihi. Haft en bra helg? Kramar

2009-09-20 @ 11:12:17
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0