Något extra

Igår var den dagen som vad vigd för att fira vår förlovningsdag i torsdags. Vi var lite extra gulliga redan från början då jag gjorde frukost åt båda (gröt) och J satte tandkräm på min tandborste. Mitt på dagen tränade J och han kom hem hel och utan fler blåmärken. Vi duschade och stack sedan till mataffären där vi sprang runt i nästan en timme. Det blev vår dyraste handling hittills och ändå hade vi en 50 kronors-kupong. Men vi fick mycket mat då också. Dels till middagen igår och till två middagar till, och efterrätt till igår också. Anledningen till att det tog så lång tid var för att vi inte hittade alla ingredienser först (tex sötad kondenserad mjölk och jalapenos). Men den som söker han finner!

Vi kom hem och bakade pizza. Men eftersom klockan var så mycket som den var skippade vi att göra degen själva- hade inte tid att vänta på jäsningen och köpte färdig deg. Fusk javisst, men vi ville inte äta middag vid midnatt (egentligen var det vår lunch...). Men allt utom degen gjorde vi iaf själva. J tog lökringar, salami, jalapenos och gräddfil på sin pizza, jag tog bara banan och curry.

(Korten klickbara)


Medan vi gjorde pizzorna gjorde vi också chokladdesserten, de innehåller mörk choklad, kondenserad mjölk, polkagrisar, och mjölkchoklad överst som dekoration.


Våra glas: (True love och My love-passande tema)


Resultatet blev:



Jag frågade på Facebook om det fanns ett bättre sätt att fira än detta och fick bland annat som svar att självklart finns det det men respekterar lågkonjunkturen. För det första var det ett ganska klumpigt svar, något man inte behöver säga men okej visst, jag frågade ju. För det andra är det alltid lågkonjunktur för studenter. Vi får aldrig mer än ett par tusen varje månad att leva för, enda skillnaden nu är att tex resor blir lite billigare för att fler inte har råd.
För det tredje så var det egentligen inte pizza- och dessertlagandet som var det väsentliga, utan det väsentliga var att vi tog oss tid att hjälpas åt och vara med varandra och sitta i ett ljusupplyst rum och titta i varandras ögon och prata om allt och ingenting, att busa med maten och hjälpas åt, att vara där för varandra och ha tid som verkligen kan kallas kvalitétstid.

I vanliga fall går vi på restaurang och bio dessa dagar men i år tänkte vi att vi blivit så himla duktiga på matlagning att det faktiskt inte är extra gott på restaurang. Vi brukar gå på Kina men vi lagar god asiatisk mat själva. Dessutom är vi lite trötta på kyckling vilket vi brukar äta ute... Om vi gör själva matlagningen till något extra så ja, då tjänar vi ju faktiskt på att laga mat hemma istället för att köpa.
Vi tänkte däremot gå på bio, men vi kände inte att det fanns någon bra film att se. Den ska ju gärna vara lite romantisk eller underhållande. Visst kunde vi sett Flickan som lekte med elden men romantisk är den ju knappast.
Så blev film hemma istället och jag ångrar det inte ett dugg. Vi hade en helt underbar dag och kväll tillsammans!

Håller klart med J som sa under middagen "tänk om man hade tid att göra så här varje lördag...".

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg där självkänsla och positivt tänkande står i fokus

Sv: Låter som en riktigt bra god gärning, Sara! Dessutom måste jag berömma dig för ditt språk, kom på mig själv att verkligen vara imponerad över hur du formulerar dig.. sådant gillar jag. PLUS att du var med i min dröm i natt, jag drömde att du kom och hälsade på mig.. Haha!



Men vad var det för svar på facebook..? Jag tycker att det ni lagade såg riktigt gott ut (speciellt efterrätten... hehe) och det är absolut mycket trevligare än att åka till restaurang, även om det också kan vara mysigt, men jag tycker ni gjorde en bra sak! Kram

2009-09-20 @ 11:23:24
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Viktoria personligt

Sv: Hej hej! Ja, att rulla ner för backen hade varit något ;) Höhö.. hade känt mig som en mör stek i så fall! Men nu är jag hemma, i säkert förvar, hehe ;)



Din tanke om hurdan jag är var riktigt läskigt likt.. haha! Jag kunde ha skrivit det där, så ja, du hade väldigt rätt ;) Så är du sådan också så är vi nog ganska lika ;) När det gäller design så använder jag ett "bildredigeringsgprogram"..



Förresten kan man få receptet på chokladen? Varje gång jag ser den blir jag sjukt sugen ju.. haha! kram

2009-09-20 @ 11:41:48
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/personligt
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Men vilket svar! Det bästa man kan göra är att laga mat tillsammans! Det är kärlek om något! Såg riktigt gott ut! :) BTW kanske vi skulle kunna adda varann på fb? =) Skriver i min mail du kan söka på mig på :D



Nu är det uppdaterat om ändringen ;) Kramar

2009-09-20 @ 12:35:09
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Erica

Grattis till förlovningen! :)

2009-09-21 @ 13:04:05
Blogg/hemsida: http://faithhopelove.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0