Nybliven linsbärare

(Melodi: "Inatt jag drömde")

Idag jag gjorde något som
jag aldrig gjort förut.
Jag åkte till optikern
och provade linser ut.


Testade synen igen, efter 1,5 år. Gick från att ha -0.75 på höger till -1.0 och på vänster från -0.25 till -0.75...
Men optikern tyckte inte att det var så oroväckande utan sa att synen fortfarande ändras mycket i min ålder. Ögonen såg iaf fina ut så borde inte vara något problem, antar jag. Undersökningen tog ungefär 30 minuter med alla dessa steg. Kanske 35 minuter.

Sedan sattes jag på linsprövning. Månadslinser. En annan trevlig tjej som hade den och hon gav mig tips hela tiden och uppmuntrade mig. Sådant gillar jag.
Började med höger och det tog ett tag innan jag till slut fick in linsen. Sedan vänster där jag också fick fiffla en stund och sedan åkte den in, mest på tur. Jag frågade hur länge snittiden var på det här egentligen och hon skrattade och sa "ja, kanske en timme". Tur att jag inte har någon lektion idag tänkte jag...
Så var det dags att ta ur dem och det tog sin lilla tid också. Linserna var riktigt snabba och ville inte lossna. De tyckte väl att de satt bra där i mitten på ögat. Men ut kom dem iaf.

Så var det dags att sätta i dem igen och till min stora förvåning fastnade högra linsen på första försöket. Och vänstra på andra! Och jag tog ut dem igen och det gick också på första försöket!
Skulle sätta i dem igen och fick i båda på första försöket och tog ut dem på första! Tror faktiskt hon blev rätt imponerad av min nyvunna skicklighet. Tänk om man kunde lära sig allt så lätt.
Så sa optikern att sätt i dem igen så ska jag se att de sitter bra. Och jag satte i dem igen, på första försöket, och tjejen som stöttat mig sa till optikern att jag var klar varpå optikern blev ganska paff. "Är de redan i?".
Linserna satt som de skulle och jag såg klart godkänt med dem i. Fick med mig linspaket och allt hem.
Gick ut ur Specsavers-butiken ganska precis en timme efter att jag kom dit.

Och nu sitter jag här. Med linser i. Ska ha dem ca 4 timmar idag och sedan öka på. Återbesök på torsdag.

Här har jag linser (klickbar bild). Ser ni dem?


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Lotta

SV: Tack så mycket :D

2009-09-28 @ 13:39:32
Blogg/hemsida: http://blondiielotta.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Daniel

Duktigt!



Du passar så bra i linser!!!

2009-09-28 @ 13:43:32
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: isabella

åh jag klarar inte linser, känns som grus i ögat. tror jag är lite överkänslig mot linsvätskan..har dock bara provat färgade linser

2009-09-28 @ 15:20:30
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Hej hopp

Japp.. jag ser dem. Som van linsbärare sedan massa år tillbaka så ser jag dem.

Att ha linser är härligt...underbart!!! Linserna har dessutom bara blivit bättre och bättre så... Sen kan jag tycka det är skönt med glasögon på kvällar hemma.. Men annars så.

Jag har 1,50 på vänster och 1.25 på höger.



Ha det gott nu.

2009-09-28 @ 19:19:33
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Jag tror det är vanligt att känns i ögonen i början!!!

Jag måste också skaffa nya glasögon.. ett tips är

www.favoptic.se

Kolla in dem

2009-09-28 @ 20:05:02
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

hehe, bra där! Det är lätt att stoppa i linser när man kan det! =) Har du invänjningsschema nu eller? Kramar

2009-09-28 @ 20:39:52
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.bloggplatsen.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Känner igen det där schemat :) hehe

2009-09-28 @ 21:09:24
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.bloggplatsen.se
Skrivet i slottsdammet av: soffie

va fin du är ,

ha en go kväll

2009-09-28 @ 21:21:54
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Elin=) 17 år och blivande mamma

SVAR: ja det är 14 dagar man får gå över tiden, sen sätter dom igång mig om det nu blir så, känns som att jag kommer ha oturen att gå över tiden fullt ut faktiskt=/ Om det ligger i släkten att man går över tiden kan man ofta göra det själv! Jockes familj har nästan alltid gått över tiden så våran lilla snutt har visst hakat på den trenden:P hihih =)



Vad bra då, det är toppen med oss här=D hihi =)

Kram

2009-09-28 @ 23:15:07
Blogg/hemsida: http://elinskogsberg.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0