Frukosten är ordnad

Som tidigare påpekat så måste frukosten läggas om. Jag som ätit smörgåsar och druckit oboy sedan urminnes tider tyckte att detta kändes lite jobbigt. Men inte för jobbigt. Kom ihåg mitt nyårslöfte! Så det var bara att gilla läget. Jag har testat youghurt förut men det har inte känts som min grej. Idag var iaf detta min frukost:

Youghurt med nötter och solrosskott. En halv Röd Grapefrukt.
Imorgon blir det nog lite bananskivor i youghurten också.

Frukosten åts vid 8.30 ungefär och när det var dags för lunch 12.10 var jag faktiskt inte alls hungrig. Men jag åt ändå Ost- och skinksalladen och till det nötter och frön. När jag pluggade på eftermiddagen åt jag lite mer nötter och frön som jag hade och plockade med när jag läste. Tycker det är skönt att göra så är jag pluggar. Pilla med något med ena handen, tugga på något lite grann... Koncentrerar mig bättre då.
Hade med mig en banan till Universitetet men jag blev aldrig hungrig så den ligger orörd i väskan än.

Vad det blir till middag idag vet jag inte ännu. Nu känns det som att frukosten har fått en bra utformning iaf. Middagar är verkligen svårast att få till.

Den som har den minsta idé, tips eller råd får väldigt gärna skriva en kommentar...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jag håller med om att det är svårast att få till middagen så idag våldgästar jag en kompis och äter middag här. haha. Blir iof inte lika maddo-nyttigt som hemma men det är gott och trevligt att äta tillsammans :)



Då bryter du också akademikertrenden! :P håll tummarna frö att jag kommer in på min utbildning till våren då! :D

Ja, vuxna har konstiga kriterier på städning. haha

2009-09-30 @ 17:40:04
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

Va skönt att du inte tog illa upp. pustar ut. Vill ju inte att det ska låta som ja tycker ni gör nått dumt. För tycker helt klart man ska testa sig fram å se vad kroppen mår bra av. Det farliga med så lite kolhydrater är att kroppen tar stryk. Hjärnan behöver kolhydrater och man kan bli väldigt trött och deprimerad.



De man får tänka på är ju att om man tränar ska man absolut inte äta för lite kolhydrater. Så när man kör en sån diet är det bäst att röra sig genom promenad å lugnare form av motion:)



Ja det är stenålderskost va?! De har ja själv ingen åsikt om faktiskt. Då ja inte riktigt vet hur förhållandet kolhydrater-protein.fett blir i den dieten. Många dieter har ju ett bra tänk och det finns något i dem som är bra. men det finns ju inget perfekt. Enligt mig så är GI den bästa. För då får man fortfarande i sig kolhydrater genom grönsaker. I LCHF så är det ju många grönsaker man inte får äta. Vilket jag inte tycker de har någon vettig förklaring på varför. Men GI kanske inte passar alla heller. Å man ska ju absolut inte köra en diet med låg kolhydrat mer än en månad. pgs av riskerna jag nämde.



Men de ni ska tänka på sen är ju att lightprodukter går bort. Det är bättre med naturligt och de mättar ju mer. vilket i sin tur gör att kalorierna ändå blir färre. Guu förlåt. ja skulle kunna babbla hur länge som helst. haha. Men får sluta nu. haha. snart:P Å så att man faktiskt inte behöver ha pasta och potatis osv till alla måltider. man kan faktiskt bli mätt på en matig sallad med mycet protein i. De tycker ja är nått vi har att lära. eftersom man lätt äter sig mätt på kolhydrater :)

2009-09-30 @ 19:54:55
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0