Så var det måndag igen

Ikväll är det sista föreläsningen för denna kurs. Den pågår mellan 16-18 och jag har mål på vad som ska hinnas med innan dess. Känner dock på mig att det kommer bli kamp mot klockan. Helt i onödan också för jag har verkligen haft gott om tid. Jag har haft "hela helgen på mig" (om ni minns Vasakronans reklam för några år sedan. Minns även "Dra in magen så jag kommer förbi och fram". Var det inte något med Britta också?).
Men det blir ju så när man har för mycket tid. Svårt att motivera sig, svårt att ta tag i det. Man behöver lite mer press. Någon som sparkar igång apparaten.

Men jag har inte legat helt på latsidan idag (somnade faktiskt till 15 minuter i soffan innan lunch). Den andra diskmaskinen är igång och kör (vi har en liten diskmaskin). Lunch blev spaghetti (känns som en evighet sedan jag kokade spaghetti) och ost- och skinksås. Var gott.
Har pluggat ungefär hälften av det jag måste göra under dagen.

Annars så var vi ju på "hej då"-middag i fredags hos Js familj då svägerskan J på lördags morgon flyttade till England. Där ska hon studera på universitetet i tre och ett halvt år. Hon kommer bli klar före mig med andra ord (har fyra år kvar).
Idag är hennes första skoldag och jag hoppas det går bra. Jag tror att det gör det. J är en härlig och duktig tjej så det går nog finemang!

Men nu är det dags att ta upp pluggandet igen.
Vi hörs en annan dag...


Jag förra helgen

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Hej hopp....hoppas du är upp och iväg nu då. Ja på hemväg kanske rent av????

Kan förstå att man blir lite "lat" när man börjar så sent. Man tycker först att man har all tid i världen och så plötligt så var dagen borta.

Nå... minns reklamen.

Ha det gott

2009-09-21 @ 18:26:29
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Tack för ditt inlägg.

Jag e oxå sladdbarn å jag förstår dig verkligen! Det e så orättvist...



Kram

2009-09-21 @ 21:35:31
Blogg/hemsida: http://thecatprincess.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, det är svårt det där med vardagsmotion. Men jag hade en naprapat som sa till mig att göra 70 situps/dag och öka med 10 varje dag till 150/dag. Vilket var super! Magen funkade bra då och ryggen blev bättre! Annars är det bra inköp med gummiband. Dessa är enkla att ta femminuterspauser med när man pluggar. Det är också lätt att ta med samt relativt billigt! En promenad innan frukost är också bra. Sätter igång magen och får morgonen att kännas längre! Hoppas det blev lite tips iaf?

2009-09-21 @ 21:54:36
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae Personligt

SV. Hej! När det gäller min ändrade header så var jag inte nöjd med den förra så jag var medveten innerst inne om att jag skulle ändra den också.. Dessutom så går det fort för mig att göra dem, desto snabbare tid=desto större chans att de buts ut.. men jag ska hålla mig till den här nu.. tror jag.. hehe



Tur att du inte ramlade i hästskit, det hade INTE varit skoj. Jag har ingen erfarenhet men kan framför mig se det.. och påtal om djur. Du undrar vem som säger att djur inte kan känna kärlek, jag tror de kan känna kärlek men inte på samma sätt som vi.. fast vem vet.. Mellan raderna så ville jag väl få fram att egentligen hade det varit skönt att vara ett djur och inte ha sådana tankar om livet som vi människor får stå ut med när saker är tufft. Men så kom jag på att jag vill känna kärleken till de saker jag gillar och då kan jag inte vara ett djur, för då hade jag inte träffat min sambo. Jag fann fördelarna större med att vara människa än djur.. (Det där lät ju inte alls skitskumt.. haha) Men tro mig inte fel, jag är djurmänniska.. fast, spindlar har jag svårt för..



Och, hur uppfattar jag dig? Jag tror vi är ganska lika, väldigt fokuserade på det vi gör och gör alltid vårt bästa med vetskapen om att vi gör det bra. Jag tror att du gillar att diskutera och att du tycker det är intressant hur andra uppfattar saker. (Kanske därför du gillar min andra blogg, eftersom du tycker om att lära dig nya saker men även att kunna skriva hur du tycker saker är om du inte håller med) Du har koll på detaljer och har lätt till skratt (baserat på dina videos med knarrande skor och gnisslande tänder.. eller vad det nu var som lät ;)



Jag hoppas att jag hade något korrekt? (Hehe, lät också som ett horoskop.. aja)

Ha det bra!

kram

2009-09-22 @ 12:33:57
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/personligt

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0