Stick iväg Kolhydrat!

Nu är det nya tider i vårt hem. Vi ska nämligen efter lite mummel och tveksamheter börja sluta äta så mycket kolhydrater som möjligt. Det blir inte riktigt LCHF, inte Paleo, inte GI (om det nu är så däri jag vet inte). Det blir något där mittemellan. I tex LCHF ska man ju äta massor av fett, och det känns verkligen inte bra att äta så mycket fett...
Så lagom med fett, lite kolhydrater, massa grönsaker, frukt (fast det innehåller ju fruktsocker=kolhydrater), kött och vi ska äta mjölkprodukter också.

Bye bye bröd, havregrynsgröt och oboy på morgonkvisten. Imorgon blir det youghurt med lite frukt/nötter/frön i... Får se hur det smakar.

Dagens middag blir dock en klassiker i vårt hushåll, tack och lov. Känns som jag är helt bortkollrad i matlagningen nu. Jag som börjat få koll på läget ska plötsligt kastas in i nya okända marker. Men... nåja värt ett försök.
Idag blir det Ost- och skinksallad iaf! Yummie.

Bäst att jag hjälper J göra maten nu för jag åt ingen lunch idag och J åt 250gr nötter... Jag har huvudvärk men ingen hunger.

Detta är dagens handling, den konstigaste handlingen vi gjort med många nya ingredienser och ingredienser i större tappning än innan (fyra purjolökar tex). Och oj vad konstigt det var att gå förbi brödhörnan utan att plocka åt sig bröd...
(Idag åkte vi på stickprovskontroll också, men vi klarade den som tur var).

Dessutom köpte vi tandkräm och toapapper, men det är ju inte så ätbart...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg där självkänsla och positivt tänkande står i fokus

Sv: Hellu :) Hur går det med linserna? Själv har jag prövat det en period men det är inte min grej, passar i mina brillor och orkade inte pilla i ögonen..hehe



Vad härligt att ni har börjat ha mer tid tillsammans, känner igen mig så väl.. man bor ihop men ändå så umgås man inte, typ. Så jag gav sambon ett förslag nu i början av veckan om typ två dater, där vi får bestämma själva vad vi ska göra och har en viss budget.. Ska bli spännande att se vad han kommer på =)



Det ska även bli spännande att se hur denna dieten/omställningen av kost kommer att gå =)



kram

2009-09-30 @ 10:31:36
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

nej men se där ja. Ja provade ju GI under 5 dagar. Vilket va superskoj :) Å inte alls svårt. Menar inte att förstöra för er nu eller så. Men eftersom ja läst kostvetenskap så kan ja inte hålla tyst. Lev inte på LCHF för länge. De är skadligt för kroppen. Man behöver kolhydrater. Sen kan du välja att inte lyssna på mig. Men ja bara måste säga de. Hoppas du inte tar illa upp.



skulle kunna skriva långa uppsatser om saker ja lärt mig. Men de ska ja låta bli. haha. Men lågt kolhydrat intag är toppen som en rivstart i viktnedgången :)Å får en att tänka om och känna hur mycket suget efter sötsaker påverkas. Är kanon.

2009-09-30 @ 18:15:37
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0