Toppen når botten

Det är den 27 september. Pengar klingade in på kontot i fredags=lönehelg. Men jag måste säga att helgen kunnat vara ljusår bättre.

Man ska börja med det positiva.
I fredags hade jag och J en mysig taco-middag och tv-kväll, som ni vet. Levande ljus och allt. Underbart och fantastiskt. Tidigare på dagen hade jag pluggat duktigt och gått fem tunnelbanestationer.
Lördag. Det mest positiva var att jag tog mig ett långt varmt bad och skrubbade mig renare än den renaste ren. Till och med unnade mig en hårinpackning. Och så myste jag och J en stund framför tvn igen på kvällen.
J kom över och gav mig en lapp från svärmor (hans föräldrar är ju våra hyresvärdar) och tydligen har jag betalat en månadshyra för mycket i sommar (det strulade på internetbanken och stod att en betalning var avvisad så betalade ju den manuellt och så blev det draget två gånger...). Så därmed har jag tjänat en månadshyra!
Söndag. Cyklade i snålblåst, och i slutet var det rätt kyligt, i tre timmar. Inte så tokigt? Bra motion och härligt att vara ute så länge.

Så, jag hade kunnat låtsas att helgen varit fantastisk och dragit fram dessa händelser som bevis. Nå, utan dessa hade jag blivit helt galen, så är glad att de blev av. Tack till er som medverkat till att jag har haft en del ljuspunkter i mörkret.

Annars har helgen inte gått i mina spår inte.
I fredags kände jag mig så ful att jag bytte sida på gatan när jag insåg att det var turister som kom mig mötandes. Jag tänkte att de ska inte behöva se en ful svensk tjej det första de gör. Otroligt larvigt och verkligen olikt mig att tänka så.
Sedan har jag känt mig otroligt intelligensbefriad större delen av helgen också. Det har dels sina anledningar och dels inte.
Förutom detta har jag sålt smöret och tappat pengarna- tre gånger. Ja, det löste sig så det blev bara två gånger men skadan var redan skedd de tre gångerna. Fast glad att det löste sig.
Och ovan på detta så har J varit på tävling hela dagen idag. Han åkte hemifrån vid 7.30 och kommer hem vid 19.30 ungefär.

Nu får ni gärna hålla tummarna för att min vecka blir bra...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Fy farao! Jag har haft en bad dag idag så jag ska väl hålla tyst! :P



Ja, frågar man inget får man ingenting veta är mitt levnadssätt :D

2009-09-27 @ 18:21:42
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.bloggplatsen.se
Skrivet i slottsdammet av: Bloggare

Men det blev ju ganska okey till slut, eller?

2009-09-27 @ 18:57:43
Skrivet i slottsdammet av: SOFFIEPROPPPP

hoppas du får en toppenvecka å du känner dej glad å pigg,

Vissa dagar är helt enkelt grå å trista,just nu tycker jag att alla mina är som du beskriver det jag känner mej ful å allt går illa,BLÄ!!!!

Hoppas vi båda får vara fina å glada den här veckan:O)

2009-09-27 @ 21:40:09
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Elin=) 17 år och blivande mamma

SVAR: Hejsan =) Vad trevligt att du tittade in på min blogg, jag blev väldigt glad =D

Nej tyvärr så har det inte kommit nån liten snutt än:/ Hoppas på att h*n vill titta ut nu så fort som möjligt =)



Ja det är han jag är tsm med nu och som ska bli pappa=) Träffade honom 2004 som du förstod=D



Hur är det med dig då =)?

Kram

2009-09-28 @ 00:21:11
Blogg/hemsida: http://elinskogsberg.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg där självkänsla och positivt tänkande står i fokus

Jag håller tummarna stenhårt för din skull! :/

2009-09-28 @ 08:37:37
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0