Vilket håll snurrar hon åt?

För att fortsätta temat med konstiga frågor så uppmanar jag er att svara på vilket håll hon snurrar åt.

Titta en stund så ni verkligen är säkra.

 

"Hur du uppfattar att figuren snurrar ska visa
vilken hjärnhalva som är dominant:

Motsols / moturs står för din vänstra hjärnhalva.
Medsols / medurs står för din högra hjärnhalva.
Omväxlande så är ingen hjärnhalva direkt dominant."


På samma sida som länken ovan går till framgår det också att

de som placerar höger tumme överst i förra testet (förra inlägget) styrs mest av vänster hjärnhalva.

De som la vänster tumme överst styrs mest av höger hjärnhalva.

 

Undrar varför så många styrs mer av höger hjärnhalva... Har läst någonstans att detta är medfött, hur man placerar tummarna och armarna (står nedan här).


"Lägg dina armar i kors över magen!
Vilken underarm och hand hamnar över den andra underarmen (upp mot huvudet)?

Om vänster underarm + hand hamnar överst antyder det också att du styrs mer av höger hjärnhalva!"
Om höger underarm + hand hamnar överst antyder det att du styrst mer av vänster hjärnhalva!


"Det påstås även att:
- den som har dominant höger hjärnhalva...
...helst sitter på vänster sida i en föreläsningssal
...lägger ramen först vid pusselläggning
- den som har dominant vänster hjärnhalva...
...helst sitter på höger sida i en föreläsningssal
...lägger pusslet bit för bit
- den som använder båda hjärnhalvorna lika mycket...
...helst sitter i mitten av en föreläsningssal
...brukar titta rakt fram på den han / hon talar med"


"Den vänstra halvan rymmer medvetande, språkförmåga i både tal och skrift, matematik, logik, analysförmåga samt jagets historiska aspekter och framtidsplaner. Den arbetar sekventiellt, vilket innebär att den koncentrerar sig på en sak i taget.
Högra halvan står för omedvetna förmågor som intuition, kreativitet, helhetsuppfattning, känslosamhet, orienteringsförmåga, formkänsla, igenkänning av ansikten, tolkning av ansiktsuttryck och musikalitet. Den håller sig till det som finns här och nu men arbetar med många olika saker samtidigt."



Mina resultat är:
Höger tumme överst- vänster hjärnhalva.
Vänster arm överst - höger hjärnhalva.
Damen snurrar åt båda hållen omväxlande! - Båda hjärnhalvorna.

Nu ska jag gå och sätta mig i mitten på föreläsningssalen (där jag för övrigt alltid försöker sitta!). Och jag försöker alltid titta rakt på den jag talar med. Ibland lite till vänster om den personen...
Vilka resultat fick ni?!
Tycker ni att de stämmer?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

haha. roliga test. ja tycker hon bara snurrar motsols, läggervänster tumme överst å har höger arm underst:)



Ja men visst va de kul att hon hade skrivit så, förklarat vad ett kassetband va. helt sjuk:P

2009-09-01 @ 18:09:56
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Nja det stämmer sådär, enligt den där är jag tydligt mer användande av höger hjärnhalva vilket jag inte tror stämmer.

Jag är mer av en vänster, fast det är klart en hel del från höger hjärnhalva stämde in också.

2009-09-01 @ 22:20:32
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Du gör mig förvirrad kvinna! Vänster tumme, hon snurrar ju moturs och jag lägger vänster arm över den högra... Vilken del an hjärnan använder jag nu då? (Uppenbarligen så funkar inte 1+1-principen i detta läge :P)



Jao, jag har också satsat på kärlek och bott sambo och grejjor.. Däremot har jag mött på spelmissbrukare och killar som haft sex med mig när jag sovit osv. Det vore i princip en dröm om en kille va kär i min bästa kompis.. :P Nåväl vi får se hur livet artar sig! Däremot är jag helt på din pappas linje: Är personen intresserad så får den allt visa intresse! Har du läst boken "dumpa honom" eller sett filmen? Det är min kärleksbibel. MEN jag läser den kritiskt och inser att jag också har en del i det hela! vilken uppsats du fick nu! :P Kram

2009-09-02 @ 19:37:17
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0