Barntäta april

Jag tror knappast att det är en slump att så många är födda i april. April är trots allt nio måndaer efter juli, och juli är den stora industrisemestern. Vad kan unga tu bättre göra en regnig julidag? Jag lämnar svaret osagt och låtsas att det är svälta räv som gäller.

Idag, 9 april, tex fyller hela fem av mina vänner på Facebook år. Några av dem står jag närmare än andra. Idag skulle även min farfar ha fyllt hela 95 år. Jag har två kusiner som fyller den 1 april, respektive den 3e. NUmera en brorsdotter som fyller den 2a! Svågern fyller den 6e. Min älskade Zeb skulle ha blivit 9 år den 7e, inte för att han har ett samband med ledigheten i juli, då han är (var) en katt men ändå. Har vänner som fyller den 10 och 11 april. Jag själv fyller den 14e, vilket pluggkompisen T också gör. Sedan blir det faktiskt lugnt ända till den 26 april då en kusin fyller år. En gammal klasskompis fyller den 30 april, precis som kungen. Sedan är det ett antal bekanta som fyller under vissa av dagarna som icke är nämnda.

Jag har en grej för födelsedagar. Har en förmåga att komma ihåg dem väldigt bra. Har jag väl lärt mig det sitter det som berget. Nästan iaf.
Lustiga är att jag knappt känner ett handfull antal människor som fyller i maj, och inte så många i mars heller. Majoriteten kläms liksom in i april.

Tycker iaf vi kan fira lite för oss alla april-barn!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

haha, så ser det då inte ut hos mig. Jag reagerade häromdan på att det var en vecka helt utan födelsedagar på fb! Mkt skönt :)

2010-04-09 @ 11:26:26
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0