Lördagsmys

Större delen av veckan har J varit riktigt förkyld. Igår kväll började jag känna av det och när jag vaknade imorse var det ett faktum. Ännu inte lika illa som J varit (han är fortfarande inte riktigt frisk) men så blev det bara värre för varje dag för honom. Såg inte fram emot imorgon. Detta är helt underbart. Utbildningens största kurs vars tenta är fem dagar bort. Jag har redan dåligt samvete för att jag inte suttit 12 timmar om dagen denna vecka (som alla andra verkar göra..?). Idag har jag suttit kanske en halvtimme. Tappar koncentrationen efter typ tre minuter. Huvudet hänger inte alls med och jag fattar inte ens att jag tittar på en text ibland. Så vad gör man då? Vad kan man göra? Vi bestämde att vi tyvärr absolut inte kunde hälsa på släkten idag som planerat. De hade tänkt bjuda på grillat.

Förmiddagen spenderades mest med att slappa på soffan. Halvt sova. När jag gett upp plugget för tillfället. Försökte mig på lite mer plugg vid lunch men icke fungerade det. Skrev istället en veckohandlingslista, med ett samvete tyngre än bly, och jag och J for iväg till stormarknaden. Gjorde en av våra dyraste handlingar hittills. Dels för att vi behövde en del basvaror (typ toapapper som vi köper storpack av). Men också för att vi fick smak på grillning och bestämde oss för att grilla själva ikväll. I vanliga fall lånar vi grill av Js familj men nu var det fina medlemspriser på grillar. Så vi slog till och köpte en grill. Så köpte vi grillverktyg, tre säckar kol, rengöringsverktyg och tändvätska också. Så ikväll blir det invigning av vår nya grill! Flintastek med potatissallad och färsk grönsallad blir det till middag. Ska se på film samtidigt som vi äter. Fick bli en ineffektiv pluggdag med inslag av mys. Mår bättre på kvällen än på dagen också. Kanske slipper jag det värsta?



Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Låter som en investering!

2010-04-25 @ 08:43:11
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0