Akta dig för ryggvärk

Sista sommarlovsdagen som sagt. Det blev inget av att plugga lite innan skolstart. Hade tänkt göra det under denna sista vecka men det dök upp många roliga alternativ som jag valde att passa på att göra istället. Och så slappade jag också. Får ju trots allt ledigt igen först tidigast nästa sommar. Men då kanske jag har sommarjobb så...

Men helt på latsidan låg jag inte. Jag tänkte att det var bättre att plugga körteori nu denna vecka under mina luckor så att jag det blev mindre att lära sig och mer repetition när det närmade sig teoriprov och jag hade massa annat att göra. Så det gjorde jag faktiskt. Sedan kom ju den där baksmällen och jag kände mig som en platt pannkaka som fastnat i taket och sakta sakta lossnade och snart skulle ramla ner flera meter ner på golvet, snacka om magplask! Det jag menade var att jag tappade sucken där och då. Vad är det för mening att plugga körteori när jag ändå inte får skriva provet på typ 2-3 månader? Känns så onödigt. Känns så dumt av mig att ha varit förståndig. Jag borde ha pluggat fastighetsrätt istället för körteori under mina få pluggtimmar denna vecka. Suck, ja.

Denna sista dag måste jag komma in i mina gamla rutiner igen. Måste packa ryggsäcken med bläckpennor, blyertspennor och färgpennor, stick notes och block, lagbok och juridikböcker, tyskaböcker och grammatikbok, lunchlåda och middagslåda, bestick och vattenflaska. Åh jag borde tränat ryggen rejält de senaste veckorna så den varit redo för det som komma skall... Ser inte fram emot att bära min ryggsäck.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0