Linslus

Idag kom pappren från transportstyrelsen. Fyllde i hälsodeklarationen, datum och skrev under. Gick till en optiker som inte hade tid. Gick till en annan som klämde in mig. Fick domen. Jag måste ha linser/glasögon för att få köra bil. Skit också. Ville inte att det ska stå något sådant på körkortet. Var därför jag ville ta körkortet i år, eftersom jag trodde att tillståndet går ut nästa år. Men nåja. Jag skulle ändå inte köra utan. Vad händer egentligen om jag blir stoppad och inte har glasögon/linser? Någon som vet? För er kännedom ska man ha över 0.5 och jag hade 0.3 utan linserna. Efter en stund kunde jag se även nedersta raden utan glasögon, men det var för sent då. Med linserna fick jag 0.9.

Så nu är jag glasögonorm för alltid. Tom en plastbricka som intygar det kommer jag ha. Ni hör min glädje va?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Inte för att jag någonsin skulle köra utan linser/glasögon men om de kom och man var utan så är det ju bara att säga att man har linser... Det är kanske så att de kommer be dig spärra upp ögonen och leta frenetiskt efter dina linser som knappt syns.



Så det är bra att du sa till optikern att du använder både.

2010-08-31 @ 23:33:49
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0