Annorlunda Alla hjärtans dag present

Alla hjärtans dag närmar sig med stormsteg. Mitt och Js sjätte i rad. Inte så tokigt. Traditionen bjuder att det blir restaurang och bio. Vanligen blir det röda rosor och choklad också.

Men i min dröm hade J andra planer. Hans present till mig var nämligen att ha skänkt pengar till Rädda barnen i Afrika. I mitt namn. Sextiosju och ett halvt tusen kronor= 67500 kr!
Oerhört givmilt av J måste jag säga. Jag tyckte dock att det var oerhört onödigt. Minns att jag frågade "Vet du vad vi hade kunnat göra för dem pengarna?!". Jag frågade också var han fått de pengarna ifrån, eftersom han uppenbarligen tyckte att han hade tillräckligt för att skänka bort så mycket. Jag kände mig lite självisk men vad sjutton. Det var ju helt obefogat! Hade varit snällt nog att som student skänka några hundralappar tycker jag...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

hahaha. oj, ja han satt inne på mycket pengar din pojk;) hoppas ni hade en fin alla hjärtansdag! Vi gjorde mysmiddag här hemma, å kollade på film. brukar inte fira de så mycket.

kram

2010-02-16 @ 12:22:06
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0