Hela dagen förstörd

Började klockan 8 idag och det förstör verkligen hela min dag att börja så tidigt. Av någon anledning så blir jag jättenervös att jag ska försova mig om jag börjar innan 9, vilket gör att jag vaknar hela tiden under natten. I vanliga fall går jag upp ca en timme innan jag ska gå till tåget men när jag börjar 8 sover jag hellre en halvtimme extra och stressar lite mer istället på morgonen. När min klocka står på 6.30 börjar lampan att lysa ack så svagt klockan 6, för att sakta lysa starkare och starkare tills hela rummet är upplyst klockan 6.30, då klockan också ljuder. Idag däremot gick jag upp innan lampan ens börjat lysa, dvs före klockan 6. Jag vaknade ju ändå hela tiden. Är klockan 5.48 är det inte så stor vits att somna om för att ändå vakna var tionde minut i 40 minuter till. Så jag gick upp och fick en lugn morgon. Fast mitt humör var väl inte det trevligaste kanske. Hade 3 timmars lektion (otroligt att läraren kom ihåg att vi började 8 och inte 9 denna gång). Sedan blev det en promenad i snölandskapet och minusgraderna i 45 minuter innan lunchen. Därefter dags för 2 timmars föreläsning och ja... jag höll allvarligt talat på att somna flera gånger. Andra timmen lyckades jag hålla ögonen öppna nästan hela tiden iaf, fast kände mig ofin som gäspade flera gånger...

Åkte till palatset för att hämta lite böcker i skåpet (ja mitt andra hem), gick på apoteket hjärtat (privatiserat) och åkte hem. Har fortfarande inte ork att ta tag i dagens "att göra" och funderar skarpt på att strunta i seminariet imorgon förmiddag.


Dagens: ROHA, som föreläsaren har som användarnamn, är en äldre man med vitt hår som verkligen talar så som en stereotypisk äldre professor gör. Iaf så är inte tekniken alltid med honom. Idag i början av föreläsningen frågade han om någon student var duktig på datorer. Han hade lite krångel. Jag tycker inte att jag är direkt värdelös på datorer, snarare tvärtom, men jag satt mitt i mitten av salen så. Precis samtidigt som jag viskar till St så säger en kille högt samma sak: "vad är problemet?"
ROHA svarar: Jo, först så hittar jag inte mappen till usb-minnet, sedan är skärmen svart här... eller... den kanske är avstängd. Kan man sätta på den någonstans? Här? Ja, där kom bilden!
Sedan klickar han bort en av rutorna som ligger mitt i skärmen, och där bakom gömde sig hans usb-mapp.
Ibland gör man det mer komplicerat än det är...
Och jag tycker det är så himla sött när folk gör den sortens missar "skärmen är svart, jaha den var avstängd".

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0