I korta drag

Försökte uppdatera igår kväll om alla hjärtans dag men sedan strejkade blogg.se så det blev inget och mitt inlägg försvann i tomma intet.

Vi lagade iaf middag hemma. Het fläskfilé på thailändskt vis med zucchini och citron. Drack lite bubbel. Hade marängsviss till efterätt. Blev proppmätta. Åt ett par chokladbitar ur en Paradisask. Åkte på bio och såg Men who stare at goats, vilken var bra men ingen höjdare. Finns antagligen bättre filmer att se på bio nu. Var en riktigt mysig kväll iaf!

Igår blev det 6,5 timmars ren läsning. Hade två toapauser men det var allt. Inte ens lunchrast (aj aj). Fast åt ett äpple och en banan på plats iaf. På kvällen firade vi svärmor som fyllde år. Då bjöds det på oxfilé. Av oss fick hon ett par nya varma tofflor.

Idag var det kaos i tunnelbanan men jag klarade mig undan genom att vara på sista tåget som gick innan problemen blev allvarliga. För mig var det bara frågan om fem minuters försening. Hade dock några kursare på de bakre tågen som fick berätta om hur de fått gå 200 meter tillbaka till tcentralen i tunneln. En av dem hade filmat lite. De kom nästan två timmar försent.

Fettisdagen och jag och J har faktiskt köpt semlor. Ska festa på en var sedan. Sedan får det faktiskt vara bra med onyttigheter på ett tag. Känns som om jag ätit någonting nästan varje dag.

På torsdag blir jag och J kattvakter till en kattflicka vid namn Gunnar (ja det har en historia så klart). Ska vara det i två veckor och hon ska bo hos oss. Får se hur det går då hon är utekatt... Tror svärföräldrarna tycker det är bra att vi får öva lite på att ha katt själva innan vi ev. skaffar en i sommar.
Idag ska vi kattsäkra hemmet. Och plugga.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Ooh, den storyn om gunnar vill jag höra! ;)



Låter som en effektiv dag igår och som om du hade en bra alla ♥ dag! :)

2010-02-16 @ 16:03:05
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: V I K T O R I A E - Självkänsla, läsvärt, tips och tankar!

Oh.. jag saknar inte att plugga.. fy sjutton. Sex timmar?! Du måste äta mer än äpplen i vilket fall som helst! Kattvakt, det lät spännande. Hoppas att det går bra =)

kram

2010-02-17 @ 14:13:39
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Visst är det irriterande när man skrivit och skrivit och VIPS bara försvinner det. GRRRRR



Ja, jag jobbar med mig själv och har kommit långt när det gälelr mina barn tex...DÅ ryter jag. Men när det är mig själv så...

Vårt arbetslag har haft det kämpigt och haft samtal med chefen kring det... Idag fick vi ett papper i handen, där vi skulle skatta vårt arbetslag var för sig, SEN diskutera det.. UTAN henne.

Jag sa ifrån, jag är konflikträdd och DÅ är detta svårt och tufft... det kan ställa till det som vi byggt upp... klart att HON måste vara med.

Nej..blev hennes svar, inga svåra frågor...

HM.. VEM ska bedömma det?

Är man höjdrädd så kan bara jag bdeömma vad som är högt för mig.. ingen annan..osv...

SUCK.

Kram

2010-02-18 @ 20:26:34
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0