Möbelbygge

Före (fast egentligen har vi påbörjat arbetet så det är inte före egentligen men ni fattar):


Under:

Bitar utspridda i hela vardagsrummet. 3D pusslet tar sin början!


Vi började med det förväntade tvbordet, som visade sig vara vitrinskåpet.

Jag gjorde självklart en hel del, även om J sällan höll i kameran för att dokumentera det.


Bakstycket på ena bokhyllan sätts i.


Vi ville förstärka bokhyllorna lite. Trapphus är bra arbetsbänkar...


Båda bokhyllorna nästan klara. Lådorna är i längst ner och några av hyllorna sitter provisoriskt på plats men inte skåpdörrarna.
Framför står vitrinskåpet. Utan hyllor och dörrar.


Kvar var tvbänken. Här monteras bakstycket.


När vi nästan fått alla bitar på plats visade sig mitt sanna jag. Jag hade sönder en av väggarna (vitrinskåpet). Det blev till att limma och fortsätta nästa dag...

Efter:

Ursäkta blänket. Så så den ut då vi (läs jag) börjat plocka i saker i vitrinskåpet.

Sedan fyllde vi (läs jag) ut några andra av hyllorna också. Till vänster har vi alla våra filmer. VHSerna är bakom DVDerna. Överst ser ni att vi båda tagit studenten (fy fan vad vi är bra). Ni anar inte att vi har massa tvspelskonsoller och spel i lådorna inte. Så skönt att ha de lite undanskymt!


En av våra gamla, omatchande, bokhyllor fick flyttas. Innehållet byttes delvis ut. Numera bor mina pluggböcker på översta hyllan (till vänster längst ner är årets alla häften i studieväg) och på den tomma hyllan ska Js bo.


I vår andra gamla bokhylla finns nu alla våra andra böcker sorterade i alfabetisk ordning efter författare. Sedan har vi spritförrådet längst ner. Fattar inte varför vi har så mycket, vi dricker ju aldrig. Påsen är faktiskt låneböcker som jag ska ta och läsa när tid finns. Så ser ni dammsugaren också...

Draktavlan har ännu inte satts upp, det får vi ta när det passar.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Jättefint! Kram gumman!

2010-02-05 @ 18:20:50
Skrivet i slottsdammet av: Monica

Fina hyllor, eller haha jag mena fin ny möbelhylla! ;)

2010-02-10 @ 21:57:58

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0