2009- ett mycket bra år

När jag ändå håller på med listor så kan jag lika gärna göra en till på en gång. En hit eller dit, what's the difference?

1. Gjorde du något 2009 som du aldrig gjort förut?
Ja, besökte tyskland tex. Och började tycka det var normalt att bara ha helg en gång i månaden ungefär.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade ett och höll det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2009?
En bekant blev det.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov. Inga i år heller hoppas jag!

5. Vilka länder besökte du?
Bara Tyskland.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Alltså, 2009 var ett väldigt bra år överlag. Men finns två saker jag vill ha 2010.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt tror jag. Alla datum var rätt bra.

8. Vad var din största framgång 2009?
Universitetetsstudierna.

9. Största misstaget?
Att genomföra fistelslutningen (det som blev "hålet"), annars inga direkta misstag.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ovanligt frisk men mådde ju rätt kasst efter operationen.

11. Bästa köpet?
Nu inser man vad materialismen banar för väg. Kommer inte på något speciellt bra köp...

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Vi käkade mat för 24 000 kronor under förra året. (Men det är 250kr var i veckan så det är inte så farligt).

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag började gråta av glädje när min brorsa berättade om sin förlovning... och då var jag "på stan".

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Ingen speciell.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare 2009 än 2008.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rätt nöjd med allt faktiskt. Träffat mina vänner mer är väl det enda.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit inomhus.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos mamma och pappa med de yngsta brorsorna + A och J och sedan med mamma och pappa hos Js familj. Juldagen med släkten på mammas sida och annandagen genom att bjuda farmor på lunch här hemma.

19. Blev du kär i år?
Inte nykär tack och lov. Det hade varit en jobbig sits.

20. Hur många one night stands?
Zero.

21. Favoritprogram på TV?
Hm, ser inte så mycket på tv.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är väl att ta i? Och jag tror inte det.

23. Bästa boken du läste i år?
Civilrätt 1? Nej men jag hann inte med så många böcker som inte står på kurslitteraturlistan...

24. Största musikaliska upptäckten?
Tja, jag sjunger ju iaf mindre illa efter operationen än innan. Det är väl en upptäckt om något?

25. Något du önskade dig och fick?
Önskade att ingen jag kände skulle dö och det får man väl tycka slog in, även om mina kusiners mormor gick bort.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Inget som jag saknar iaf.

27. Årets bästa film?
Up! 3D.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Gick upp tidigt efter att ha kommit hem dagen innan från norrland, lämnade in ett PM och påbörjade Civilrättskursen numero 1. Tror jag tog en fika med mamma på kvällen.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Haha fått den där sista sura poängen på civilrättskursen så jag fick högsta betyg även i den kursen? Nej, det spelar ingen roll i efterhand. Fler sol- och baddagar önskas. Och en resa till Kroatien vore inte fel.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Jeans och tröja.

31. Vad fick dig att må bra?
Familjen, och jag själv för jag valde att må bra.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kommer som tur är inte på namnet så vi struntar i det ;-)

33. De bästa nya människorna du träffade?
St och T.


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Roligt att se hur ditt år varit! =)



Tupla är en god choklad. Svårt att beskriva. tänk dig mars och snickers fast.. inte samma sak.. nä, testa! Kostar 4.90 för en liten. ;)



2010-01-10 @ 19:49:03
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: ida

Vi åker till perhentian en ö i Malaysia. Ska bli galet underbart:D haha. va roligt att räkna ihop hur mycket man handlat mat för under ett år. De är rätt mycket pengar de:)

2010-01-11 @ 14:05:10
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: soffie

hej hopp kul att läsa om ditt 2009

Svar:jag är utbildad lågstadielärare och har svenska och specialpedagogik som ämnen just nu håller jag på att läsa in matte.Men tyvärr finns det inga jobb som lärare så just nu har jag ett vikk på en förskola men det passar rätt bra nu då matten tar mycket tid,

ha det gott

2010-01-11 @ 19:39:41
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Tessan fyller 8 i april :)



Hehe, ja det är jag men jag tycker inte alls att jag låter som mig själv där jmf med andra filmer när jag pratar. Man har en tendens att låta så konsig när man pratar och filmar.. :S Haha. Tack ändå :D



Kram

2010-01-12 @ 22:13:12
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: soffie

tack för ditt svar hos mej jätteintressant om klimatet du hade att dela med dej,

må så gott

2010-01-12 @ 22:26:09
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae.blogg.se - Självkänsla, läsvärt, tips och tankar!

Jag har inte sett "up" ännu, attans, skulle ju se den.. får väl kolla när den kommer ut på video istället :) Ska försöka se avatar på bio nu när vi har fått en 3d salong i stan =)



Hoppas plugget går bra och att den nya kursen är human ;)

kramar

2010-01-13 @ 13:15:25
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0