Årets första skoldag

Idag var det första föreläsningen för året och det var inte den igångspark jag hade behövt. Föreläsaren var troligen kunnig men han var ett sömnpiller. Jag gäspade allt för många gånger och ögonen föll ihop flera gånger. När jag kollade på klockan i förhoppning att det snart var rast (som det är efter 45 minuter) hade det knappt gått en kvart. Enda anledningen till att jag inte somnade var för att jag hade linser, och de får man inte sova med.

För övrigt är det underbart med föreläsningar när i princip allt är stängt på universitetsområdet (ironi). Det var efter föreläsningen dags för lunch och det visade sig bara vara en av kioskerna som var öppna idag, och de enda de säljer i matväg är mackor och mackorna, ja de var slut när vi kom dit. De meddelade oss att det enda stället som var öppet och serverade mat var Lantis, dvs en restaurang. Men vad ska man göra när man inte har någon mat hemma och kommer hem på söndagkväll efter semester? Inte vill man åka och handla och göra matlåda till dagen efter.
Så det fick bli lunch för 72 kronor idag. Visserligen Biff ala Lindström med hur mycket sallad, dryck (mjölk, vatten och olika safter) och bröd man önskar, men 72 kronor är väldigt saftigt.
Särskilt som jag köpte SL Studentkort via internet (som de gjort reklam för). Beställde inom den tid som i reklamen angetts för att med säkerhet få hem kortet i tid. Kortet började gälla den 1 januari. Igår kväll ringde jag kundtjänst och eftersökte det kort jag betalat 2500 kronor för dagarna innan jul. Visade sig att det blivit något strul så de vanliga 4 dagars leveranstid förlängts med ytterliggare 5 dagar. Men alla biljetter man köper under tiden kan man skicka in och få betalt för. Så idag var det jag som fick köpa mig en remsa för 180 kronor.

Sedan var det dags för grupparbete. Vi sorterade upp uppgiften i delar och delade ut dem på oss fyra gruppmedlemmar. Sedan satte vi i biblioteket och läste på våra delar innan vi möttes upp och berättade vad vi kommit fram till och resonerade kring olika synvinklar på problemen. Biblioteket stängde klockan 16, då var vi inte klara.
Fortsatte i en korridor en stund till innan vi bröt upp. Imorgon ska vi ses klockan 9 igen, och mellan klockan 14-16 är det föreläsning. Tror jag ska ta mig ett minilov den 6e. Jag behöver en dag i lugn och ro, även om nu farmor fyller år den dagen och ska firas...

När jag kom hem idag väntade ett Access studentkort från SL i brevlådan. Duktigt företag (ironi).

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Men suck för café som inte öppnar när skolan är! Jobbigt med en sån tråkig föreläsare.. :(



Jag tycker 2009 artade sig tillslut men första månaderna vill jag helst inte leva om.. :P



Vi har två rum med kartonger, de andra rummen är i princip iordningställda vilket är skönt. Köket var fokus på :) Och mitt sovrum. hihi.



Kramar

2010-01-05 @ 11:08:15
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Anna

svar: De krånglar fortfarande, tyvärr. Men lite bättre är det nog.



Äsch, linser kan man sova med^^ Även om man inte får.

2010-01-05 @ 12:28:18
Blogg/hemsida: http://litensak.wordpress.com

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0