Lördag

Igår skrev jag ner mellan vilka tider jag satt och studerade och räknade ut att jag satt vid min bänk i 5½ timme. Tog en lunch på 1½ timme och en till rast senare på 1 timme då koncentrationen börjat tryta. Sedan räknade jag ut hur många sidor jag läste på hela dagen och fick det till 96 sidor. 96 sidor på en enda dag. Jag är rätt nöjd med insatsen. Läste ut första boken och började läsa i den andra. Om 26 sidor är jag klar med de avsnitten jag ska läsa i andra boken just nu. Sedan ska jag läsa rättsfall till kommande veckans seminarier. Känns verkligen som att jag ligger bra till så tar en ganska lugn lördag.

Ikväll ska jag och J baka pizza. Ser verkligen fram emot det. Ska smeta mjöl på hans näsa. Man behöver laga maträtter tillsammans ibland som kräver lite mer utrymme och tid. Och är öppna för lite bus. Jag kommer självklart ha banan och curry på min, som jag alltid har.

Jag längtar tills snön är borta nu. Varje dag tänker jag att jag skulle velat cykla till skolan/palatset. Jag kommer troligen inte göra det varje dag sedan, men några gånger i veckan är det tänkt iaf. Jag älskar ju vardagsmotion. Älskar att inte behöva tänka att jag måste ut och springa, eftersom jag redan automatiskt motionerar. Inte "slösa" tid. Den tiden det tar att cykla är bara några minuter längre än det tar med tunnelbanan, så jag förlorar ju ingenting på detta. Jag är väldigt sugen på att börja cykla.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Det komiska är att det ofta går på jämnt ut ändå. Om man räknar tiden man går till och från kollektivtrafiken. Ja, det är konstigt.



men unna dig nu en ledig lördag! Jag kom i säng runt två inatt, igen.. :P Upp 7, ut med tessan, mat för oss båda och plugg för mig. sen sova. Iväg för att träna (jobba) och sen hem och tvätta. :) Effektivt!



Kram

2010-01-23 @ 14:28:20
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Ingrid

Yes! Jag är inte ensam! Här hemma kollar alla snett på mig så fort jag ens antyder att bananer och mat (pizza) går att kombinera. Hoppas ni får en toppenkväll!

2010-01-23 @ 14:38:46
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Banan på pizza är ju det godaste man kan ha! Supersmarrigt. Förstår inte varför så många är emot det...

Tack!

2010-01-23 @ 15:21:32
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0