ViktoriaE, till din tjänst

Det finns något (någon?) jag tänkt tipsa om här i bloggen länge, men det blir aldrig av. Förrän nu. Privat tipsar jag om den ett par gånger i månaden och i tankarna finns den några gånger i veckan.
Vad talar jag om?

Jo, det spelar nämligen ingen roll vem man är, eller var man är i livet. Det finns en blogg som är lite finare och lite bättre än alla andra. Den är skriven för din skull, och för min. Den är skriven med ett perspektiv att hjälpa andra att må bättre. Det är tal om mental hälsa.

Är din självkänsla låg? Är självförtroendet i botten? Vet du ens skillnaden på självkänsla och självförtroende?
Blir du lätt stressad? Har du svårt att sova? Svårt att slappna av? Krånglar magen för att du är pressad?
Ser du ner på dig själv, eller andra? Kan du inte kontrollera dina tankar? Är du en sann pessimist? Tar du på dig för mycket? Kan du inte säga nej?
Och så vidare....

Vad det än är om mental hälsa kan jag nästan lova att du finner svaret där, annars får du fråga så kanske ViktoriaE hjälper dig med just det. Men du behöver inte ha någon mental ohälsa för att läsa den, den gör gott för oss alla.

Det här är en blogg jag har följt nästan sedan starten, vilket är över ett år. Inte för att jag "behöver" det. Jag har bra självkänsla och självförtroende, jag är inte stressad och pressad (längre) osv. Men man behöver höra att det är vanligt att man är det ibland och få tips att motverka det. Det finns något för alla att hämta på den bloggen. Dessutom har jag mycket att dela med mig av, så jag och ViktoriaE har utbytt många tankar kring just mental hälsa under den här tiden.

Förra helgen började hon återigen med Helgens utmaning, där hon under fredagen ber läsarna tänka över eller göra något speciellt, och kommentera om det. På måndagen skriver hon ner sina egna tankar kring samma fråga. Denna gång har hon bett tre andra att också svara på utmaningen och publicerar dem i samma inlägg hon skriver sitt svar i. Gissa vem som är en av de tre?

Iaf är det helt enkelt en blogg som är värd att kika in i lite då och då. Och kom ihåg, den finns för din skull.

BLOGGEN FINNS HÄR

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oh, tackar och tar emot! Bra tips! =) Det behövs!

2010-01-25 @ 20:44:56
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: ida

Åhh det ska jag absolut kolla, har för mig jag har besökt hennes blogg för länge sen.



ja men visst är det väl så, tiden räcker sällan till. Men det rä så mycket finare med få å bra vänner, än många bekanta:)

2010-01-26 @ 10:24:08
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae

Åh, tack söta Sara för detta inlägg!! Jag blev verkligen JÄTTEGLAD och jag gillar att kommentera med dig även om jag är kass på det emellanåt.



Stort tack för din text, jag blev verkligen helt upprymd nu och kan orka med att ta itu med resten av alla "viktiga papper" från två år nu som jag lagt i en hög.. det tar tid kan jag lova.. men nu orkar jag fortsätta!!



Tack och stor kram!

2010-01-26 @ 12:23:08
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Tack för stöd och peppande kommentarer! Hur går skolan för dig? Kramar

2010-01-27 @ 00:06:46
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

oj, hua hur orkar du? Men klart, vill man så kan man! =)



Jadå, jag förstod ändå :) Men tur att du rättade ifall jag inte hade förstått! :) Alltid bättre att vara extra tydlig! Hoppas dagen blir bra ändå! Kramar

2010-01-27 @ 08:34:57
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0