Podradio

På tisdag reser vi till norrland enligt tradition och hölsar på Js farmor och farfar. Detta tilltag är vi inte ensamma om utan alla i släkten som kan gör detsamma. Eftersom Js släkt är nästan lika stor som min så tenderar det att bli många själar på samma plats, men det brukar alltid gå bra. Nu håller jag på att ladda ner podradio till iphonen så jag har något att lyssna på om jag så önskar. Det är avsnitt ur två programserier. Den ena är klassiskt sommarprogram: Sommar! Har ni hört någon som var extra bra säg gärna till så kan jag lyssna på den. Det andra är något som har slutat sändas (och efterföljande program med samma gäng har inte varit lika bra) och det är: Hej Domstol. Passande för en blivande jurist va? Nåja, kolla gärna in programmet på SRs hemsida och lyssna på låtar som Demokratilåten.

Sedan 1921 har varje myndig svensken rätt
att välja vem man lämnar rösten till.
Det fina med demokrati
är att du kan välja ett parti
som stämmer ungefär med vad du vill.

Jobbar du med slakt och chark,
är du adelsman och äger mark,
är du spelberoende och rik,
kröker du rygg i en mörk fabrik,
är du kille men jobbar som gogo-tjej,
vem du än är finns det något parti för dig..!
OSV

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Ida

Tack så mycket:) ja de är verkligen toppen skönt, kom just från gymmet:D Finns nästan ingen bättre känsla:P Hur är läget med sara då?? :) Haft en skön sommar så här långt?

2010-07-24 @ 12:40:35
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Har för mig att Morgan Allings sommarprogram 2008 eller 2009 var bra.

2010-07-24 @ 15:48:04

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0