En del av mitt liv, som snart är över?

Eftersom operationen äger rum imorgon tänkte jag, för den intresserade och för mig själv, visa en film på hur mitt liv har varit de senaste 7 månaderna. Dvs efter operationen i november.

Här är en film som är tagen igår. Den har i efterhand blivit vriden åt rätt håll så jag ser lite lustig ut tycker jag. Jag börjar med att snyta mig för att visa att jag inte är förkyld eller något. Sedan äter jag två Marabou Mjölkchokladbitar från en 200 grams kaka. Snyter mig, så näsan blir hyfsat ren igen. Sedan dricker jag vatten, som på vägen ut blir missfärgat och ser vitt ut på filmen. Att notera är att allt ni får se är choklad, vatten och saliv, ingenting annat. Jag visar liksom inte mitt snor eller så. Men det känns ändå konstigt att visa er detta så jag kände mig inte helt bekväm när filmen spelades in...


Ni som ätit med mig under den här tiden kanske inte riktigt känner igen er, särskilt inte ni som endast ätit en riktig måltid med mig. Jag lärde mig nämligen fort de bästa teknikerna för att slippa detta. Börja aldrig med att dricka, hur törstig jag än må vara (åtminstone inte bland folk och utan näsdukar till hands). Börja inte med något som smälter i munnen (choklad) eller annat flytande (såser, dressing, soppor, glass osv). Börja inte med att äta äpple (äppelsaften), clementin och liknande, vindruvor, kiwi eller annan frukt som är "vattnig". Börja helst med konsistenser såsom banan eller potatis. Kött funkar också och en del grönsaker om det är mycket på en gång. Pasta och ris funkar men är så smått så de slinker också upp i näsan, de täpper dock till ganska bra efter att ha ätit en mängd av dem.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Men nu kommer det bli bra! Älskade lilla gumman!

2010-06-06 @ 17:38:21
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Men fy, stackare!! Du har banne mig int ehaft det enkelt. Och äta som man måste göra!

Tycker du varit väldigt tålmodig och duktig! Nu hoppas vi att OP går som den ska, så att du slipper sånt här mer.

Lycka till imorgon!



2010-06-06 @ 18:19:27
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.wordpress.com
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

oj, stackare! Vad jobbigt det verkar! Förstår att du vill operera bort det, förstår också att du fått in en vana för det!



MEn det är som att skriva upp mobil och biljett när man ska resa...! Det är självklart men också det du glömmer om du glömmer något! =)



Lycka till på OP!

Kramar!

2010-06-06 @ 19:25:04
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0