Hämtpizza

Idag borde det vara annandag midsommar. Men det är det ju inte, bara en vanlig 27 juni. Råkade komma in på en blogg som tyckte att midsommar borde bli Sveriges nationaldag, den firar ju svenskarna redan med pompa och ståt...

Idag gick J upp vid kl 8 och jag vid 9. Satt vid datorn under en lång frukost och laddade upp midsommarbilder på internet. Sedan blev det städning. Diska, torka köksytorna, plocka undan grejer som hamnat på fel ställe, torka av alla ytor, dammsuga golvet, skura golvet, städa inne på toaletten... Vi var väldigt duktiga J och jag. Sedan mötte vi upp svägerskan J och R och begav oss till den lokala pizzerian och köpte hem pizzor ("do you have take-away pizza in Sweden?").

Perfekt tidsplan hade vi för vi hann precis sätta oss i soffan med pizzorna och alla tillbehör när matchen Tyskland-England började. Lite av en mardröm för mig som hoppas att Tyskland vinner hela kalaset och att England kommer långt. England åkte ur, Tyskland kan fortfarande vinna. Att domarna inte såg Englands andra mål är dock mycket pinsamt. Det förändrade hela matchbilden liksom. Sedan är det inte så kul att se en match som innebär att England åker ur VM med en engelsman bredvid, särskilt inte när du håller på andra laget...

Nu har vi haft en liten paus men snart börjar Argentina-Mexiko och då kommer J och R hit igen för fotbollstittande.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Hämtpizza är väl typiskt annandagsmat????

Kändes konstogt när det var en vanlig söndag.. vet inte varför. Jag brukar inte tänka på det.. men idag blev jag tveksam..är det öppet som vanlgit överallt... ehhhh?? Ja, sa maken..som det brukar vara på söndagar...

Ha ha ha ha

Fotbollstittande lämnar jag över till er som är intresserade.. hi hi hi hi

2010-06-27 @ 20:36:30
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0