Inför avresorna

Om två dagar påbörjas cykelsemestern och idag har jag skrivit ner en ganska noggrann lista på vad jag vill ha med mig och hur mycket av allt. Listan kan komma att modifieras under packningens gång men ungefär är det så det kommer bli. Gäller att få tag på en bra ryggsäck som lämpar sig också, kanske är ute lite i sista minuten på den fronten. Kommer behövas lite sista minuten inhandling av vissa saker också.

Dessutom har jag skrivit ner en lista med samma syfte för Polenresan, eftersom jag bara kommer vara hemma en dag emellan är det skönt att ha koll på läget då och ha det mesta fixat. Då kan jag resa i en utstyrsel, ha med mig en extra ifall vädret ändras och komplettera med en klänning eller kjol om jag behöver vara fin någon kväll. Mer packning i klädväg än så kommer det inte behövas. På onsdagen vet man ju också ganska säkert hur vädret kommer vara där de kommande dagarna och kan anpassa sig efter det. På listan står det självklart sådana där uppenbara saker som pass och biljett. Det är ju också det viktigaste, alla andra saker kan man ju faktiskt köpa på plats.

Eftersom J ska med jobbet till Gröna Lund imorgon blir denna kväll vår sista tillsammans på ett tag. Därför tänkte vi mysa till det lite extra. Först tänkte vi gå på bio, men så såg vi på min lånefilmshög och tyckte att vi kan lika gärna välja en bra film därifrån och se istället för bio. Så så får det nog bli. Det kommer bli supermysigt.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Junitjej

Svar: Tack för tipset om hur man bäst lägger ögonskuggan!!

Makeupartisten på The Body Shop lade även ögonskugga under de små ögonfransarna istället för kajalpenna. En rouge måste jag också skaffa mig!



Ha en kul cykelsemester!

2010-06-30 @ 18:47:42
Blogg/hemsida: http://junitjejen.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0