Jag har tagit studenten!

Jag fungerar som så att jag är lite trögstartad, sedan är jag fast för alltid. Med trender dvs. Alla skaffade lunar(storm). När alla andra började tröttna skaffade jag lunar. Alla skaffade playahead. När alla andra började tröttna skaffade jag playahead. Och jag är kvar. Jag hänger i livhanken så gått det går. Men så la ju playahead ner i vintras. Helt plötsligt var allt borta. Utan förvarning. Alla dessa dagboksinlägg från högstadietiden och fram till 2006-2007. Det som en gång var motsvarigheten till min blogg. Bara borta.

Nu ska lunar lägga ner. Bort ska den. Dock skapas en ny sida, och om man skaffar konto där kan man importera gamla publika blogginlägg, information och galleri. Toppen. Sagt och gjort. Kollade lite bland dagboksinläggen där och bland de senaste var det skrivet om studenten. Tänkte visa ett utdrag ur ett inlägg så ni får se hur jag skrev på den tiden och hur jag upplevde min student, så här i studenttider.

"Studenten, jag vill återuppleva heela dagen!! Göra allt en gång till! Sjutton vad härligt det var! Champagnefrukost hos Eva med hela klassen (utom 1 tror jag) med fotografering innan, Hans och Suzanne kom dit och sa fina framtida nyhetsrubriker om alla (min var "Dr Phil är ute, Dr Åberg är inne"). Delade ut betyg, skrev i våra mössor... Och vi skrev i varandras såklart. JM höll ett (långrandigt men) fint tal. Sen samlades vi i JM-hallen för rektorstal, stipendieutdelning (fick för mycket goda betyg) och SÅNG! Tågandet ut blev väl inte riktigt som tänkt men skitsamma, det var askul! Såg inte min skylt i havet så Johan fick komma och hämta mig och visa vägen. Där fanns också Mamma, pappa, Peter, Martin och Moster/Gudmor Anita! De gav mig massa blommor och gossedjur och vi tog en del kort med Peters kamera (mamma hade glömt min!). Jag och Emelie bytte gossedjur med varandra. Mötte sedan mina kära vänner Magda, Bella och Fredrik på planen och de gav mig också blommor och gossedjur om halsen. Sedan såg jag min andra moster Annika och min kusin (hennes dotter) Anna vid lastbilarna, de hade fått trafikbekymmer på vägen och kom för sent. Fick gossedjur av de också. Sedan var det dags för lastbilsfärd och när vi väl rullade iväg blev det bättre :P Även om JM var fööör full för flakfärd egentligen, ajajaj... Efter tur i stan (och Sergels torg) blev vi avsläppta i Alvik där min fader hämtade mig och Johan (och tog med sig en 1.5 liter vattenflaska till oss som vi hade druckit upp när vi kom hem). Det var en rejäl hetta den dagen, molnfritt och måååånga grader över 20-strecket, måste varit över 30. Tur att min fina fina vita klänning inte var så varm! Kom hem till banderoll, ballonger och min fina skylt och massa släktingar. Hälsade på dem och tog en snaaabbdusch och hälsade igen. Bad alla ta mat osv... Jättegoda smörgåstårtor (MUMS) och jättegoda och fina studentmössetårtor till efterrätt! Orkade inte dricka mer alkohol i värmen så blev vatten och läsk. Större delen av släkten var här, även Martins flickvän Anna och hela Johans familj :D Sedan öppnade jag presenterna. Peter kläckte kommentaren "Det känns som julafton, Sara får allt - jag får inget". Timmar därefter hade sista personen lämnat huset (som inte brukar bo där då) och frågan dök upp om utgång. Men nej, värmen var för ihärdig och dagen varit för intensiv så det blev inget med det och det gör mig ingenting! Toppennöjd med dagen."


Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0