Maximalt tillfredsställd

Igår var jag först på bilskolan (cyklade till och från), sedan hängde jag lite med svägerskan J i solen och därefter for jag till Sa (cyklade till och från). Var egentligen inte tänkt som någon långkörare men vi var inte hemma förrän vid 22.30. Innan våra pojkar kommit hem från jobbet myste Sa och jag på deras balkong. Sedan gick vi en promenad till hennes mammas jobb (där vi praoade i 9:an). Där mötte vi en kvinna som var den mest optimistiska och nöjda människa jag hört i hela mitt liv. Varenda mening hon sa (och hon var inte tyst en sekund) var positiv. "Jag är hungrig, det ska bli så gott med mat. Ni har alltid så god mat här! Ni är så duktiga allihop på att laga mat. Det blir så gott. Skulle jag kunna få lite kall god mjölk? Det är ju så gott! Åh vad synd att mjölken tog slut men jag kan ju ta vatten sedan. Det är ju lika gott det! Åh vad ni är snälla! Åh det var en riktigt god korv! (det var oxjärpar). Åh vilken fin potatismos. Åh vad den var god. Ni är verkligen duktiga på att laga mat. Det här gjorde ni bra!" osv. NONSTOP! Helt otroligt. Och med ett gigantiskt leende hela tiden. De som var pigga nog bland övriga var väldigt trötta på hennes tjatter kan jag lova...

Så gick vi hem igen. Våra pojkar anlände och hennes F skulle köpa linser, men det visade sig svårare och dyrare än beräknat och J shoppade kläder: två par kostymbyxor och tre skjortor. Jag tipsade F om att köpa från den sida på internet jag brukar köpa ifrån och han gjorde det. Vi åt och fikade sedan på deras balkong och spelade Yatzy. Vem som förlorade behöver vi inte prata om...


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Vilken härlig dag, man märker verkligen att du har energi efter denna op! :)

2010-06-18 @ 13:16:01
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0