Min bilhistoria

Ja, hur mycket har jag kört tidigare? Min mamma har inget körkort, så det var pappa som gällde. Pappa tycker dock att han är en dålig körlärare (han överdriver) och vägrade skaffa tillstånd med mig. Jag började tjata innan 15 årsdagen, för jag visste att det här kommer ta tid. När jag var 18 år sa han till slut ja till att skaffa tillstånd och vi gick på handledarkurs tillsammans. Då hade jag dock redan flyttat hemifrån och gick därmed miste om alla "nu ska vi åka och handla, vill du köra?"-turer. Istället har vi fått bestämma ett tillfälle som passar oss båda, träffas någonstans och sedan köra planlöst oftast. Det säger sig självt att detta inte hade så hög prioritet och jag körde för lite. Framför allt för sällan, jag har inte fått in någon vana utan kände mig lite osäker varje gång. Men det gick iaf bättre och bättre, som vanligt har jag lätt för att lära, och jag körde en gång till och från Spånga- Sollentuna (i spöregn), vilket är det längsta jag kört. Med pappas två gamla bilar körde jag faktiskt bra förra sommaren. Men så köpte han en bil av min bror R som inte var att leka med (det säger R och hans fästmö J också) och plötsligt kände jag mig nästan på noll igen. Då var det inte roligt längre. Jag vägrade köra om vi inte började på noll, dvs i ett industriområde. Fick efter ett bra tag som jag ville och fick bättre koll på bilen och dess knepiga dragläge. Så kom denna rekordlånga vinter. Jag hade absolut inte så bra koll att jag ville köra bland andra bilar när det var mängder med snö ute, och övningskörningen lades på is. Körde igen för någon vecka sedan och det gick finemang, allting satt där det skulle. Så jag vet inte alls hur det kommer gå imorgon på bilskolan. Ny bil igen, i en ganska ny modell. Lektionen börjar kl 16 och pågår i 70 minuter, får hoppas att rusningen inte hunnit komma igång då (iofs lär jag mig dragläget snabbt då).

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Bilskolebilarna är iaf BRA övningskörningbilar, så jag tror inte du kommer få problem med dragläge mm. Förstår att du inte kört så mycket sen "Svarta Faran" dök upp. Den är hemsk på så vis..och framför allt i vinterväglag! Inget ont om den bilen, när man väl lärt sig allt kring bilkörning, för då är den rolig att köra(!), speciellt på sommaren och när man ska köra långt.

Det kommer gå bra imorgon, och som du själv säger, du lär dig snabbt! :-)

2010-06-14 @ 21:19:53
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.wordpress.com
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hur gick det igår? Tack för en supertrevlig promenad! Det var roligt att träffas :)

2010-06-16 @ 09:01:59
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0