Mitt sommarlov, jätteskönt mitt sommarlov ska bli!

Dagen efter immaterialrättstentan (som kändes som att det gick bra) begår jag med stor sannolikhet upphovsrättsligt intrång när jag gör detta:

Mitt sommarlov - Anita Hegerland

 

Men vad gör väl det om man bryter lite mot lagen då och då. Alla andra gör ju det! (Okej, otroligt dåliga ursäkter). Men det är sommarlov och solen skiner från en blå himmel. Då gör man ibland lite saker mitt i glädjeruset som man inte borde.

 

Kusin P tog studenten igår- Grattis igen! Så vi var där på mottagningen och det var mysigt.

 

Idag ska jag om en stund hoppa upp och bemästra cykeln. Ska hälsa på Sa och vi ska sola på gräset och ha lite mini-picknick. Ungefär.

 

Ha en superb fredag gott folk!

 


Tillägg kl: 9.42

J vänder sig om och tar av sig hörlurarna. Han ler och ser lite busig ut. Jag har spelat Mitt sommalov sådär 10 gånger i rad (nästan iaf) och konstaterar för J att "jag är glad att jag har sommarlov". "Jag hör det" svarar han, "varje gång du får sommarlov lyssnar du massor på den där låten".

Men jag associerar ju verkligen den här låten till många bra saker! Sedan började vi prata om hur underbart det var att få sommarlov när man var liten... Det var ju typ det bästa som fanns!


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: livetoday - 52 kilo

hahah gud va söt du är :) TACKTACK.



oh va glad jag blir när du säger så tjejen! :) älskar att inspirerar :) såklart vi ska ut och springa i detta fina väder :)

2010-06-04 @ 13:18:42
Blogg/hemsida: http://livetoday.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Hej svejs.

Betygen ska vara A-F. Man ska inte bara kunna få MVG som är 20 poäng och VG som är 15...utan då också 17,5 poäng...då alltså. Krånligt eller ej, jag bara undrar om det inte kommer finans lärare som ändå sätter... C-...och jaha.

Kunna alfabetet utantill eller ej.. jag måste också börja... men numera inte från början. Ska jag tex säga vad som kommer före P så kanske jag börjar M..N..O...P..aha O. :) Min son börjar från början.

Dyslexi...som krånglar till det, det är också detta som gör att det är svårt att lära sig multiplikatinstabeller utantill... finsn liksom inte hos oss att göra det, tyvärr.

SOMMARLOV... Anita H... en favis när jag var liten..älskade denna sång.

2010-06-04 @ 17:05:49
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Haha, jag brukar också lyssna på låtar om och om igen men jag har ingen direkt sommarlovslåt.. däremot påminner mig gyllene tiders låt "det är över nu" om studenten. Den kan få mig tårögd vilken årstid som helst. =)

2010-06-05 @ 10:02:01
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0