Svensk sommar när den är som bäst

Ännu en dag med kanonväder. Min kära vän Sa har längtat till midsommar hela veckan, ja än längre än så. Igår önskade hon att det var fredag idag. Icke, sa jag, jag vill ha torsdag. Hon undrade varför denna torsdag var så viktig. Det ska bli kanonväder, svarade jag, en sådan dag kan man inte skippa. Då drar vi till stranden, konstaterade Sa. Och snart är det sagt och gjort. Om en halvtimme drygt kommer Sa förbi och vi drar till stranden. Härliga sommar!

Imorgon blir det skärgården för mig, så jag säger det lite i förskott: Glad midsommar!


Sa i.. förra veckan?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Ja vilken dag det varit/är- kanonväder här nere också. Underbart, hoppas det håller i sig. Skärgården låter mysigt. Vi ska till grannarna.

Ja, jag äter mackor... saltkött...sallad, gurka.. ibland korv och pommes... Äter det fortfarande och det går bra, har ökat på frukter och lite grönt... massor av jordgubbar, hallon, melon och ananas äter jag nu...mmmm slurp.

Slutade äta mat när jag var liten, av ngn anledning... och kan liksom inte äta det idag. Men men men.... det går bra det också.

kram och GLAD midsommar.

2010-06-24 @ 17:45:12
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Monica

ja men ja kännde de as bra att ha lite på lager.. ha iof lite saker sen ja bodde i sundsvall menmen :)

Guud va de lät härligt att åka till skärgården över midsommar hoppas ni får de bra och fint väder! kramar

2010-06-24 @ 19:06:57
Skrivet i slottsdammet av: junitjej

Svar: Förstår om du blev ledsen över att läraren kastade ditt troll. Om läraren nödvändigtvis ville slänga det, så hade det varit smartare ifall hon/han slängde den hemma - inte i en papperskorg på skolan. Tänk om du hade tagit upp trollet och gett till läraren och sagt: "Jag hittade den i papperskorgen."

2010-06-24 @ 21:31:51
Blogg/hemsida: http://junitjejen.se
Skrivet i slottsdammet av: soffie

trevligmidsommar!!!!!

2010-06-24 @ 22:40:35
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0