Hett järn

Det gäller att smida medan järnet är varmt, eller vad säger man?

Känns som jag har många bollar i luften för tillfället. Förutom mina heltidsstudier i juridik och planer på att börja cykla både hitan och ditan så fort marken här i förorten är snöfri (fortfarande mycket snö) har det uppkommit andra frestelser. De har väl legat i bakhuvudet och pyrt ett bra tag men av någon anledning verkar allting hända nu.

Det första är att jag högst troligen börjar spela fotboll igen. Har under de senaste åren sökt efter damlag i närheten som inte lirar på alltför hög nivå, dock utan resultat. Nu har ett damlag startats för denna säsong i området, så då är det väl bara att haka på, eller? Tre träningar i veckan är det, om det inte är match för då är det två. Så förutom cykelhjälm blir det då rätt mycket mer sportutrustning som ska inhandlas. Kanske ska jag utnyttja min födelsedag i april till att önska typ fotbollsskor?

Sedan slängde jag precis iväg en ansökan om kvällskurs för nästa termin i nybörjartyska. En kväll i veckan är det. Läste tyska i högstadiet och det var väl inte direkt min favorit, men mycket av det berodde nog på att vi hade fyra lärare på lika många år och varannan av dem var sämre än sämst på att lära ut. Men att gå med knacklig tyska känns inte rättvist mot mig själv, och en kväll i veckan är ju inte så mycket det. Jag måste börja på lägsta nivån eftersom jag inte läste något i gymnasiet (då var det italienska som gällde). Så 150% studier, 45 Hp/termin?

Förutom detta har jag kontakt med ett extrajobb. Inte juridiskt men väl bra övning i engelska och svenska. Vet inte hur jag ska göra med den dock...

Detta pussel ska alltså eventuellt lösas med Js heltidsstudier, jobb som lärarassistent på kth och fyra-fem träningar i veckan. När sjutton ska vi hinna ses mellan träningar, studier och jobb?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Det löser sig alltid! Roligt med såmtk positivt! Träning låter skojjigt! =) Såg att du köpt en hjälm också! Bra bra! :) Har ni mkt snö än i göteborg?



2010-03-17 @ 21:36:56
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0