Otydliga instruktioner är bland det värsta jag vet

Ni vet sådana där dagar då man bara vill slänga sig på soffan och ta ledigt? Där är jag just nu. Alltså i humöret, inte i soffan. Men icke då, här ska man förbereda för rättegång imorgon, så ingen vila. Jag fattar dock fortfarande inte vad det är meningen att vi ska göra. Jag vet att vi från hovrätten bara ska sitta och lyssna och anteckna medan målet utspelar sig i tingsrätten. Sedan ska tingsrätten avkunna dom och förlorande part ska överklaga. Därefter skiljer sig versionerna, och alla har fått veta detta av vår lärare. Ena delen säger att vi ska på 10 minuter avkunna vår dom, detta muntligt. Andra att vi får överklagandet dagen efter och ska skriva dom som ska läsas upp på nästa seminarie. Sedan finns det varianter någonstans däremellan. Ska bli spännande att se vad som gäller. Kan ju inte påstå att instuktionerna är övertydliga iaf. Det är många frågetecken kring både rättegångsspelet och avtalsförhanligen (tror jag fattat vad som gäller för den iaf). Hoppas på 10-minutersvarianten så jag inte behöver lägga mer tid på detta. Skriver ju faktiskt PM...
Well well, nu när jag fått detta ur mig så kanske jag kan ta tag i det?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Usch för otydliga lärare!!!



Ja, det var en bra beskrivning. Jag har flyttat, satsat på mig själv.. ändå känns valet rätt och fel. Fel när jag jämför och rätt när jag tänker på mig själv. Svårt det där! Jag vill ju så gärna ha barn också, men inte nu.



Usch, nu är jag ännu mer nervös för ikväll..! Ska träna bort lite nervositet.. :P



Hoppas du får en bra dag!

Kramar

2010-03-24 @ 10:56:45
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0