Studiefri lördag

Igår, lördag, blev det en betydligt lugnare dag. Dock hade vi planer inbokade även denna dag. Vi sov ut till halv 11 och jag tog det väldigt lugnt i flera timmar. Bara var framför datorn och tittade ut genom fönstret och liknande. Sådant man inte har tid eller ro till i vanliga fall. J spelade dataspel och pluggade under de timmarna istället.

Sedan bar det av till minishopping igen. Hade fått presentcheck från ett smyckesföretag som födelsedagspresent. 30% på allting, ordinarie priser. Checken gick ut 1 maj. För bra för att inte utnyttjas. Åkte dit i jakt på vardagssmycken. Främst var jag ute efter små silverpärlor. Tycker de är diskreta, vardagliga men ändå fina. Det fanns inga sådana. Men så fann jag likadana örhängen jag hade jämt i 15-16 årsåldern. Tyvärr har jag hemma bara udda par så det fick bli ett par av dem nu. De är sköna att sova med också, så nu kan ingen ta miste på att jag har hål i öronen! Hittade även ett finare par, oplanerat inköp men ändå. Jag blev nöjd!

De hade jag jämt förr
Sedan for vi och hälsade på farmor som flyttat till äldreboende. Är man 93 år så är man. Fast fysiskt ska hon enligt läkarkontrollerna vara blott 70 år, och det märks när hon sätter fart med rullatorn! Knappt jag hinner med i normal gångtakt! Tyvärr har hon taskig hörsel och dålig syn. Ibland blir hon lite förvirrad men oftast, iaf när vi ses, har hon koll på läget. Hennes kusin D, som är 95 år tror jag, bor två hus bort i samma område. Farmor hade följt med D hem idag efter lunch och hittade sedan inte hem (förstår henne, allting så ju likadant ut!, som på ett hotell). Tur att J och jag var på väg dit!

Vi var där i ett par timmar och det var så roligt att träffa henne. Hon verkade, trots att hon klagade ibland, lyckligare än på länge. Hon hade glimten i ögat och skojade. Hon viftade inte bort våra skämt och hon var resonlig. Vi pratade om allt från nutid till gamla minnen. Hon sa, som alltid, att hon velat att farfar levt längre. Denna gång sa hon de endast med tårar i ögonen. Hon fick låna min digitalkamera och ta kort på mig och J. Det var, enligt henne, första gången hon fotade med en sådan modern kamera. Tycker hon lyckades bra!

Sedan åkte vi hem till mor och far och åt supergod middag där. Vid 21.30 satte jag och mor på filmen Julie och Julia (besviken på slutet), och killarna lämnade vardagsrummet. Sedan blev det att ta sig hem och ladda batterierna. Idag är det söndag, och vi har lite planer också idag...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Skönt med helger då man kan få vara...!!!! Fina örhängen, jag är slarvig med att använda örhänge... får bättra mig...!!!!!

Ha det gott

2010-05-02 @ 21:38:41
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Fredde

Filmerna heter "Allt för min syster" och "Merley & Me"

2010-05-03 @ 08:30:06

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0