Sånt är livet

Vad gör man om man är osäker eller bekväm i en situation? Man återgår till ett känt problem. Självklart kan man inte ha ångest över att vara klar för tidigt med pm. Så vad gör man då? Exakt, man fortsätter skriva allt allt allt man kan komma på. Sedan sitter man där på kvällskvisten med alldeles för mycket text och måste gallra. Ett problem man känner sig van med och hemma i. Så det har jag ägnat kvällen åt: gallring. Mycket trevlig sysselsättning. Vårt pm är en riktig kortis på maximalt två sidor och 6500 tecken inkl. blanksteg, båda ska hållas står det uttryckligen i instruktionerna. Det är en riktig pärs när man måste komma ner i 6500 tecken och man känner att för varje gång man tar bort något som är mindre viktigt än det andra (inte onödigt, oviktigt eller halvviktigt utan fortfarande viktigt) så blir pmet bara sämre och sämre. Det känns inte särskilt roligt. Nu har jag mindre än två sidor och exakt 6498 tecken. Är jag nu nöjd med resultatet? Njet. Det var bättre med 700 tecken till, på riktigt alltså. Men sånt är livet har jag förstått. Trist dock.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: livetoday - 52 kilo

jag vet! helt fantastiska :D

2010-11-11 @ 10:53:02
Blogg/hemsida: http://livetoday.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Monica

Ja alla bruka alltid klaga på min säng så ja hade på känn att nån skulle tänka den tanken du tänkte! :P

JA det är nog jag som ligger efter i besökandet du har nog vart här fler gången är jag vart till dig ;) Men köra gör jag nog inte i sthlm.. skriker och är nervös bara ja kör i östersund haha! Så ja kommer aldrig sätta min fot på en gaspedal i huvudstaden!

2010-11-11 @ 10:57:37
Blogg/hemsida: http://monkisen.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Tack för dina stärkande ord och vi får se lite vart det bär av, just nu är jag väldigt förvirrad och omotiverad men det kanske vänder. Har fått lite fler tråkiga besked men det löser sig alltid på något sätt!



Och på tal om ditt PM, jag har motsatt problem! Blir alltid kort för mig och det är störande för då måste jag fylla ut med skit. Men det är aldrig rätt! ;)

2010-11-11 @ 20:18:22
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0