Effektiv lördag

Gav mig själv sovmorgon idag. Sedan upp och plugga juridik och avbröt studierna för en dusch. Sedan kom mor och far och hämtade mig. Idag skulle min mormor ha fyllt 80 år så vi var några stycken i släkten som skulle ses på Skogskyrkogårdens minneslund och gratta tillsammans. Sedan vet jag några som var där tidigare och någon som åkte dit senare. Bror P skulle följt med oss men han var på närakuten pga öroninflammation. God bättring!

Självklart fick jag köra och det var första gången jag körde längre mot stan än Brommaplan. Vi bestämde att jag skulle köra dit genom stan för att testa på stadskörning och sedan hem via Södra länken och Essingeleden. Var mycket bra övning. Mycket bilar, trafikregler, filbyten, heldragna linjer, högerregeln och utfartsregeln, människor, rödljus, rondeller, övergångsställen, bussar, bilar som ska parkera samt ut från parkering vid vägen, blockeringsregeln, vägskyltar och avläsning, pilar i marken, parkera och ut ur parkering själv, olika hastigheter och krypkörning, tunnlar, broar, skarpa svängar och längre raksträckor. Och säkert ännu mer. Väldigt bra övning!
Jag körde dock inte hem utan längre ut i förorten och mötte upp J för veckohandling. Nu ska vi tillaga lunchen och sedan blir det mer plugg.

Väl på Skogskyrkogården mötte vi L, M, M och P. Minneslunden var jättefin idag verkligen. Så fint med alla blommorna där.

Minneslunden förra året, den 9 okt.

Hörde att kusin M mår sämre och det var tråkiga nyheter. Hoppas det vänder.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Helen

Vad fint det var vid minneslunden =)Tände ljus för Ingrid här hemma igår och det fick brinna hela kvällen =)Kram Helen

2010-10-10 @ 17:06:13
Blogg/hemsida: http://svartss.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: frida ågren

världens bästa mormor önskade att jag var där !!!

älskar dig sara kram kramFrida kusin

2010-10-11 @ 14:56:35
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Ja, världens bästa mormor!

Saknar dig fina Frida! Älskar dig!

Kramar!

2010-10-11 @ 17:18:07

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0