Ex-tentor

Intressant att göra gamla tentor. Jag har stött på värsta mardrömstentan. Kommer en sådan tenta så vet jag inte vad jag gör, fy så svår den var! Sedan stötte jag på drömtentan som jag väldigt gärna får själv på fredag. Hur kan det vara sådana skillnader? Är det verkligen bara mina egna luckor som orsakar nivåskillnaden? De försöker ju göra tentorna jämnsvåra och justerar poängsättningen i någon mån efter svårighetsgraden (lätt tenta kräver högre poäng för samma betyg). Nåväl, några dagar kvar och denna dag är inte slut ännu! En dusch bara (måste ju se skaplig ut i håret när jag ska ta foto för körkortet innan teoriprovet imorgon) sedan är jag tillbaka vid plugget igen.

Det ska bli så skönt när det är över. Det blir en väldans massa att läsa i straffrätten men visst verkar straffrätt vara kul? Kommer nog vara värt läsandet.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Usch...hoppas du får en av "lättare" då...



Teatern var just om lika värde och barnen pratade om den efteråt. KUL... ringar på vattnet blev det.



När det gäller mig så ja, jag vet! Ska ta tag i min chef imorgon, igen , nu har jag krav att komma med. Jag kan inte ha det så här längre, då får jag söka mig till nytt jobb.. tyvärr. Finns gränser och ja... närmar mig.

Kram på dej och heja heja dej

2010-10-19 @ 21:09:32
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Jag hade exakt samma känsla i förrgår när jag satt med tentor senast. Innan middagen gjrode jag en som var supertuff och innan jag gick och la mig så gjorde jag en som kändes superbra! Kanske vara samma två?

Tyvärr har jag lyckats få ut det lilla mönstret att just omtentorna har varit de lättare ... jag hoppas att det är en tillfällighet.



2010-10-19 @ 21:51:43
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: soffie

vad pluggar du?

lycka till på tentan å hoppas det blir en drömtenta:)

2010-10-19 @ 21:56:48
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Ja jag hoppas på att mönstret bryts nu i så fall och att vi får en bra tenta. Även om betygsgränserna sänks vid en svår så är det så mycket skönare att kunna känna sig nöjd efteråt. Vi får hålla tummarna!



Jag tror faktiskt jag förstått expropriationsuträkningarna nu. Jag skrev upp det enkelt och kort i 3 olika steg utan att inveckla det för mig själva. Körde på Lasses metod, tyckte den var mycket mer pedagogisk och logisk. Men det kanske är som du säger - när det väl kommer en fråga så visar det sig om man verkligen förstått.



Lycka till imorgon nu! Hoppas teorin sitter som gjutet med allt vad maxlast, dimljus och ecodriving heter.

2010-10-19 @ 23:10:34
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0