Frühstück

Oj oj oj vilken dag. Hade frukostdejt med min kära Sa. Möttes vid tbanan hos mig och gick tillsammans hit. Jag serverade frukost och sedan satt vi och tjötade i timmar, som en göteborgare skulle ha sagt. Vi flyttade oss senare till soffan, vår nya, som Sa verkade tycka om. Därefter blev det en lååång promenad. Stackars Sa med magen. Men hon överlevde det också. Sedan svajade vi runt, gick på banken och shoppade serpentiner. Vi stötte på vår gamla tysklärare från sjunde klass (hade henne enbart ett år för sedan blev hon gravid). Hon och jag fick genast ögonkontakt och kände igen varandra och sedan var vi fast. Vi gick alltså i hennes tyskagrupp skolår 01/02. Galet. Fick höra om våra gamla lärare, vad som hänt med dem, och henne förstås. Hur skolan har ändrats- massor! Dessutom fick vi bekräftat att det är den David Fjäll på Sporten som jobbade på vår skola när vi gick där. Riktigt roligt möte. Såg även Sas gamla granne (vuxen kvinna) på håll som gick med en tjej i 12 årsåldern. Med motvilja fick jag inse att den där "tolvåringen" nog var hennes lilla dotter på den tiden Sa och dem var grannar. Det är ju sjukt vad tiden går. Är jag så gammal?

Vi lunchade och satt sedan och tittade på folk och snackade om allt mellan himmel och jord. Sedan kom min mor och jag bytte sällskap. Mor köpte en klänning på Indiska att ha när hon åker utomlands med far om några veckor och lite presenter till födelsedagsbarnen i helgen. Sedan gick vi hem till mor och far. Jag måste ha gått en mil idag alltså. Hängde med föräldrarna ett tag innan jag åter for hem. Något plugg blev det inte av idag, men desto mer motiverad att plugga ordentligt imorgon blev jag. Man måste få ha en ledig dag någon gång ibland.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0