Lidande plugg

Jag är effektivast på förmiddagen, och i andra hand på sen eftermiddag/kväll. Detta gör livet något bekymmersamt för mig. Mina körlektioner har nämligen oftast legat på förmiddagen. Kommer hem vid 12.30-13.00-tiden och behöver då lunch. Sedan blir det matkoma. Och eftermiddagen är sååå seeeg och hjärnan hänger inte med i svängarna. Men ungefär nu börjar jag vakna igen, 15.22 är klockan. Så, fastighetsrätten blir något lidande av mina körlektioner. Fast jag vill egentligen inte gnälla idag. Körde ett 140-minuters pass och efteråt sa läraren att om jag kör som idag på uppkörningen så har jag körkort. Jag behöver inte köra bättre än så utan denna nivå räcker för att klara det. Känns så skönt att höra av honom. Själv har jag ju känt att jag ligger på tillräcklig nivå men sedan får jag inte till allting så bra som jag vet att jag kan det när jag väl har lektion. Men nu så fick han också se det svart på vitt. Bra för självförtroendet (som jag behöver jobba med)! Får plocka fram de ca 40 bästa minutrarna från idag och prestera dem på uppkörningen sedan.

Imorgon blir tentaplugget ännu mer lidande. Jag kvider nästan när jag tänker på det. På förmiddagen har jag teoriprov. Sedan har jag håltimme i ett par timmar och måste då lämna tillbaka böcker på ett bibliotek i stan. Efter det (och lunch någonstans) har jag körlektion i 140 minuter. Håltimmen är inte tillräckligt lång för att jag ska hinna plugga lite, men lite för lång för att kunna få till effektiv tid däremellan att göra saker. Körlektionen börjar klockan 13.10. Det blir en sen start med plugget imorgon, ajaj. Sedan är det dagen innan tentan och då brukar jag bara köra halvdag men det får nog bli lite mer denna gång. Får be om att få rätt frågor på tentan på fredag om det här ska gå vägen...

Imorgon begravs också min kusins pappa. Som ni förstår ska jag inte gå, men ska definitivt tända ett ljus för honom när jag är hemma från körlektionen igen. Hoppas cermonin är vacker...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0