Söndagsstek, typ

Jag har sällan två supereffektiva dagar i rad. Det verkar som jag tar ut mig lite för mycket första dagen för att orka med den andra. Så idag har jag mest bara pluggat. Svärfar tog med sig vår gamla soffa till återvinningsstationen (just det ni har inte sett vår nya soffgrupp). Men det ska bli en middag som heter duga idag iaf. Den står och puttrar på spisen sedan ett tag och ska stå ett tag till. Men för att ni ska kunna se ens lite vad det är i den fick jag röra om lite snabbt innan jag kunde fota med mobilen. Dagens middag:

Boeuf Bourguignon!

Ni kanske får se slutresultatet sedan också. Det är helt klart första gången vi lagar denna maträtt. Vi kan knappt uttala rätten korrekt. Vi stod i affären förut och såg att Fransyska var billigt, slog upp på våra high tech-mobiler vad man har sådant kött till och voilá- Boeuf Bourguignon. Att vi dessutom hade en halv flaska rödvin hemma gjorde att det inte alls verkade jobbigt att laga maträtten. Det ska bli väldigt spännande att se hur det smakar för det verkar vara gott.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Vad duktigt du pluggar! Jag har varit urusel på det de senaste dagarna. Helt plötsligt har jag fått känslan av att det finns massor av tid.



Förresten så låg jag bakom en övningskörningsbil i Jakobsberg idag, tänkte att de kanske var du som var ute och rekade inför uppkörningen men det var det inte! :)



Hoppas maten blev god!

2010-10-10 @ 19:45:34
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bella

Mmmm det ser jättegott ut. Själv ska man äta rödbettor eftersom dom va på extrapris..3kr kilot.

2010-10-10 @ 20:12:13
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0