Straffrättsschema

Dagens gärningar får ni läsa om imorgon. Nu har jag skrivit in nya kursens schema i almanackan. Utan att veta det minsta om lärarna måste jag säga att jag överlag är nöjd med schemat. Bara en enda gång börjar jag klockan 8, och vid ett tillfälle har jag inte lunch mellan en föreläsning och ett seminarie. Men annars så! Den allra, allra bästa nyheten är att mina två sista lektioner innan jul är redan den 16 december! Sedan har jag ingenting förrän frågestunden inför tentan den 10 januari och tentan den 12 januari. Känns helt underbart. Förra året hade vi sista lektionen den 22 december, första lektionen den 4 januari och inlämning av grupparbete den 7 januari. Jag känner mig nästan lite bortskämd detta år. Men det är ju självklart inte studiefritt 17 december- 9 januari, jag kommer behöva plugga som en häst då. Men bara det att inte ha en massa lektioner känns verkligen skönt. I år kan jag alltså egentligen vänta med julklappsshoppingen till den 17 december om jag skulle önska. Jippi!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0